א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הקפאת הכספים למזרח ירושלים

סוף לסאגה: שר האוצר מתקפל בלחץ ראה"מ

שר האוצר התקפל ונאלץ להסכים להכניס בדברי ההסבר להחלטה על העברת הכספים למזרח ירושלים ש- 200 מיליון שקלים יופנו לעידוד השכלה גבוהה של צעירים ערבים. בתוך כך, מחלוקת חדשה בין סמוטריץ' לשר החינוך קיש בנוגע לוועדה שתדון בדרכי העברת הכסף

סוף לסאגה: שר האוצר מתקפל בלחץ ראה"מ
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התקפל ונאלץ להסכים להכניס בדברי ההסבר להחלטה על העברת הכספים למזרח ירושלים ש-200 מיליון שקלים יופנו לעידוד השכלה גבוהה של צעירים ערבים. כך דווח בכאן רשת ב.

שר האוצר נענה בלחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו, משרד המשפטים והמל"ל, לדרישה ואמש הופץ נוסח עדכני של הצעת המחליטים בנושא.

עוד דווח, כי התפתח עימות חדש בנושא בין שר האוצר סמוטריץ' לשר החינוך יואב קיש, בעקבות דרישת השר קיש להכניס שני נציגים מטעמו לוועדה שתדון בדרכי העברת התקציב להשכלה הגבוהה במזרח העיר.

השר בצלאל סמוטריץ' מתנגד לדרישה ובכוונתו להקים ועדה מצומצמת שתאפשר לו שליטה בתקציב. נתניהו דוחק בשרים להגיע להסכמות ומעוניין לאשר את ההחלטה בראשון הקרוב.

כזכור, השר סמוטריץ' הקפיא למשך חודשיים תוכנית של 2.5 מיליארד שקלים שיועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. השר התנגד להעברת 200 מיליון שקלים למכינה של האוניברסיטה העברית לשילוב ערבים באקדמיה וההשכלה הגבוהסמוטריץ' טען בשיחות סגורות ששילוב ערבים באוניברסיטאות מעודד לאומנות והקצנה. וכי יש לו התנגדות עקרונית להעברת הכספים. 

סמוטריץ' התייחס להקפאה ואמר: "אני דורש מנגנונים שיטפלו בהקצנה הלאומנית באוניברסיטאות וימנעו אותה. אני לא חותמת גומי של אף אחד, ואני לא מתנצל שבאתי לקדם ערכים ומדיניות. לשם כך נבחרתי".

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד