כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"צריך לגרש אותם"

המשפטן החרדי: לשלול אזרחות מבחורי ישיבות

על רקע הדיבורים על חוק גיוס, דב הלברטל, משפטן חרדי אומר כי "לא יהיה בחור ישיבה אחד שיתגייס לצבא או לשירות לאומי". לדבריו, "אתם לא רוצים להתגייס? אתם צריכים לדעת לשלם את המחיר, לשלול מכם את האזרחות בהסכמה"

המשפטן החרדי: לשלול אזרחות מבחורי ישיבות
אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע הדרישה החרדית להעביר בכנס הבא את חוק הגיוס שיפטור באופן סופי את בני הישיבות מגיוס לצה"ל, צעד שמעורר גלי הסתה אנטי חרדיים בציבור הישראלים, דב הלברטל, משפטן חרדי שידוע באמירותיו הפרובוקטיביות התראיין לניסים משעל וטל שלו ברדיו 103 ודיבר בחריפות נגד עמיתיו למגזר. 

"שום פשרה לא תהיה כאן, שלא ירמו את הציבור", הבהיר. "לא יהיה בחור ישיבה אחד שיתגייס לצבא או לשירות לאומי. המצב הבלתי מוסרי הזה של רבבות שלא מתגייסים לשום דבר, לא לומדים לימודי ליבה ולא מכירים במדינה לא נתפס. איזו מדינה בעולם הייתה נותנת אזרחות לאנשים הללו?".

הלברטל העריך כי "גנץ ייתן להם (לחרדים) לא פחות מנתניהו. כל מה שירצו הם יקבלו, כי מדובר במדינה חילונית ללא ערכים מוסריים. אתם לא רוצים להתגייס? אתם צריכים לדעת לשלם את המחיר, לשלול מכם את האזרחות בהסכמה".

אמש (רביעי) צייץ הלברטל: "שלא יהיה ספק. החרדים לא יתגייסו לא לצבא ולא לשרות לאומי. אפילו לא ליום אחד. כל הדיבורים על חוק כזה חוק אחר, הם רק במטרה לרמות את החיילים והציבור. גם לא יועילו שום הפגנות החרדים לא יגייסו לא לצבא ולא לשרות לאומי. מה שהמדינה יכולה וצריכה לעשות, זה לשלול את האזרחות ותקציבים מהחרדים".

לחייל חרדי שכתב לו כי "תודה שאתה מרשה לחרדים לנשום, באמת יפה מצידך" הגיב הלברטל: "האמת, שזה יפה מצד המדינה. היו צריכים לגרש אותם ואתה איתם".

דב הלברטל גיוס בני ישיבות לימודי ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד