ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
השקיות של הפוליטיקאים בשווייץ

לייבל'ה מתחיל זמן אלול: כל הסיפורים והנייעס

והשבוע בלייבל'ה: החתונה הגדולה של עקיבא וייס בה נפתחה עמדת שידור של כאן 11 באלעד | השקיות בנופש של גולדקנופף וטסלר בשווייץ | העיתונאי החרדי מהבית הלבן שביקר בכנסת | וחסידות סאטמר בירושלים חילקה שוקולדים לשכנים 

לייבל'ה מתחיל זמן אלול: כל הסיפורים והנייעס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מנגב את שאריות החום מבין הזמנים תשפ"ג, שהיה אחד הקשים מבחינת אסונות, שכבר נראה שהפסיקו לרגש את הציבור ל"ע; אך הטרגדיות הן קשות מאוד. לייבל'ה שחשב בליבו אולי לבטל את בין הזמנים נוכח לדעתם של גדולי ישראל שמה שתיקנו הוא הזמן הכי טוב לחופש מה שגורם לזמן אלול שנכנס להיות הזמן החזק מבחינת 'שטייגען' וחיזוק. 

בהחלט, לייבל'ה חוזר לזמן אלול בכוחות מחודשים והוא סגר את בין הזמנים בחתונה הגדולה של העיתונאי עקיבא וייס כתב החרדים של כאן 11 שנישא בשעה טובה לאלקי ברגשטיין יועצת השר אופיר סופר. 

לייבל'ה הגיע לחתונה וכבר ראה את העיתונאי הפוליטי מיכאל שמש משדר מרחבת החתונה בעיר אלעד, לצידו עמדו סקרני העיר שהגיעו לפארק וצפו בשמש.

 

גם העיתונאי איתי בלומנטל שהתעניין אצל מוישה ויסברג על מנהג הכינורות, נצפה עומד בעמדת השידור של כאן 11 ששידרה בפעם השנייה מהעיר אלעד. בפעם הראשונה ל"ע בפיגוע שהתרחש בעיר וכעת בשמחה של עקיבא. 

בחתונה ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר ביתר דודי זלץ מאחל מזל טוב לעקיבא וייס כשבצד עומד ומחכה לקבל ברכה העיתונאי יואלי ברים מגלי צה"ל.

את כתב החוץ שלנו יענקי פרבר ראה לייבל'ה מחוץ לאולם בשיחה צפופה עם אליאור לוי הכתב לענייני פלסטינים של התאגיד. 

לייבל'ה ממשיך מדיווחי החופשה: השר גולדקנופף נצפה נופש בדאבוס שבשווייץ עם כובע שמש, מקל ושקית של המוסד שלו בית יעקב גני ילדים, ולא של לואי ויטון לאחר המשבר שיצרו לו צמד הגוראים בפראג.

את ח"כ טסלר ראה לייבל'ה בשווייץ עם שקית של 'אושר עד' כדרכם של האברכים שמחפשים את השקיות הכי חזקות. טסלר המתין לאוטובוס המקומי שייקח אותו לאטרקציה. 

בשווייץ ראה לייבל'ה את אבא טורצקי קורא בתורה מול נופים עוצרי נשימה. מי שכובד בעלייה לתורה היה האדמו"ר מספינקא רבו של טורצקי. 

את ישראל פרידמן עורך 'יתד נאמן' ראה לייבל'ה ליד הציון של הבעל שם ממיכלשטאט בגרמניה לשם הגיע עם קבוצת הנופשים של שינפלד לתפילה בציון. פרידמן נהנה מהכנסת האורחים שהוקמה במקום. 

בחזור ראה לייבל'ה את הרבי ממודז'יץ והרב אלימלך פירר יוצאים לרכבים בנתב"ג לאחר ששבו מהחופשה. 

בפארק המים 'חפץ חיים' נצפו השבוע שר הדתות מיכאל מלכיאלי, סגן ומ"מ ר"ע י-ם צביקה כהן וחבר מועצת העיר צביקה אסולין ושמואל מרציאנו.

אפרופו, צביקה כהן, השבוע הוא חזר לעיר אלעד להשתתף במסע הלוויה של אחד מתושבי העיר ופגש את רב העיר הגרש"ז גרוסמן לפני תחילת מסע הלוויה. 

בירכא ראה לייבל'ה את המרצה הנודע הרב אהרן לוי משגיח על הילדים במתקנים בלונה פארק. 

צביקה גולדמן סמנכ"ל 'נתיב מובייל' נצפה דווקא בז'קפונה בפולין נופש ולא מפספס כמובן ברכת המזון מתוך סידור כסגולה המפורסמת ולא מתוך המכשיר של 'נתיב' למרות שהוא המכשיר המוגן ביותר. 

אין ספק שתמונת השבוע שייכת למתמודדים על ראשות העיר בני ברק. לייבל'ה ראה בחתונה מרגשת השבוע את ראש העיר הבא של בני ברק חנוך זייברט לצד יו"ר ש"ס בעיר אוריאל בוסו שעל פי הסיכומים ואם יתמודד עד הסוף, יכהן כסגנו. מי שמיהרו לגנוב את התמונה שעליה זכויות יוצרים הם כמה צייצנים מש"ס. 

את המגיש של כאן בלילה יעקב אייכלר ראה לייבל'ה בתפילה נרגשת בציון של האדמו"ר הקדוש רבי אהרן מבעלזא לרגל יום ההילולא. מאחור נראה היועץ האסטרטגי מנחם אייכלר. 

לייבל'ה גם הגיע לכותל המערבי להתפלל בערב ראש חודש אלול שם ראה את הרבי ממכנובקא בעלזא יחד עם רב הכותל הגר"ש רבינוביץ כשבתווך עומד האיש החזק יוסי בלוך ומנהל את העניינים. 

לייבל'ה ראה את שר התיירות הליטאי וראש עיריית טלז לוחצים ידיים לראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין ולעוזרו הרב אלחנן שרבאני אחרי מעמד גאולת ישיבת טלז חזרה לידי הגרש"ב נכדם של ראשי הישיבה הי"ד. 

את עורך 'בקהילה' שלמה קוק שמתכונן לשמחת חתונתו ראה לייבל'ה השבוע במעמד הכנסת ספר תורה לבית הכנסת 'תפילה למשה' בפתח תקווה שמהווה מגדלור לכל האזור כולו. קוק, למרות הקושי, רקד עד כלות הכוחות עם ספר התורה.  

בצל השיפוצים הנערכים בכנסת, לייבל'ה ראה את כתב הבית הלבן ג'ק טורקס כשהוא מבקר בכנסת ומודרך באופן צמוד על ידי איש לשכת המנכ"ל חיים רבינוביץ שגם בחופש לא עוזב את הכנסת.

לאחר מכן נתן הרצאה באנגלית שוטפת לחברי הכנסת של ש"ס אברהם בצלאל ויוני משריקי שהיו מרותקים לשיחה.

מי שמתכונן לאלול הוא הצלם נפתלי לרר שנכנס למפעל שופרות לתקוע בשופר והתברר כי לאחר ששמע את רוב התקיעות של גדולי ישראל והאדמו"רים לרר לא מפשל כמו הכינורות ותוקע כבקי ורגיל. 

השבוע נצפה מומחה הדיגיטל מוישי לוינגר בעלי משרד הפרסום הדיגיטלי 'סמארט קליק' בהרצאה מקצועית למשפיעני רשת ואושיות באירוע השקת אולם 'סיטי הול' החדש במתחם סינמה סיטי בירושלים - שבכשרות בד"ץ בית יוסף. 

בתמונה: לוינגר עם בעל האולם יהודה פרץ ומפיק האירוע אביתר אייל וחברים. 

במשרד ירושלים ומסורת ישראל שוב חוגגים, הפעם היה זה תורו של יועצו הבכיר של השר, שרגי קלאר, שקיבל מזל טוב מהבוס על שמחת הולדת הבת. אהה וגם לפרוש מגיע מזל טוב על אירוסי הנכדה.

לייבל'ה שלא וויתר על סיור מרתק באתר ההיסטורי שילה הקדומה בבנימין ראה שם את חבר הכנסת ארז מלול מסיעת ש"ס. הח"כ שהגיע למקום יחד עם כל בני משפחתו זכה לסיור מודרך מצוות האתר המסור והתפעם מהמקום ההיסטורי שמשלב הנאה וכיף לכל המשפחה.

את מנכ"ל יקב הר כביר, איתמר וייס, ראה לייבל'ה נושא דברים בפני בכירי עסקני חסידות ויז'ניץ שהגיעו לארוחת צהריים מפנקת במקום במסגרת יום סיור מטעם המועצה האזורית שומרון.

במצפה יוסף על רקע העיר שכם ראה לייבל'ה את שמוליק שוק חבר מועצת אשדוד והיועץ של סגן השר טסלר בשיחה ערה עם איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר שארגן לבכירי עסקני ויז'ניץ טיול מרתק בשומרון. השניים שלקחו אתנחתא קצרה מהבחירות הסוערות בעיר אשדוד נצפו מחויכים מתמיד.

רגע לפני שהוא טס לחופשה בפולין, תפס לייבל'ה את אפרים רוזנשטיין מנהל המגזר החרדי בלאומית שקפץ לראות מקרוב את דוכן הצילומים של 'לאומית' במופע של 'חבורת תרי"ג' יחד עם מנהל השיווק יוחנן הוכהייזר.

לייבל'ה שמע שהתורים בדוכן השתרכו במשך שלושה ימים רצופים ואלפי אימהות יצאו משם עם צילום מגנט ממותג למזכרת.

על במה אחת בחגיגת סיום הרמב"ם באמפי פארק באלעד עלו נמואל הרוש, ארי היל, מוטי ויזל, בנצי שטיין, אליסף חפץ, משה דוד וייסמנדל ומוישי ואלס הצעיר שבחבורה שהפתיע בביצוע ענק של השיר "אמת כי אתה היא יוצרם" של פריד. לייבל'ה לא יכול להישאר אדיש לכזה ביצוע.

בבנייני האומה מאחורי הקלעים ראה לייבל'ה את הנהג של גדולי הזמר אברהם פריד, יעקב שוואקי ועוד (השאר חסויים) יהודה בינאט מתרגש מהשירה של פריד ובנצי שטיין.

את נציג יהדות התורה בקרית אתא אלקנה ויסנשטרן פגש לייבל'ה מברך שהכל נהיה בדברו בהכנסת אורחים על קברו של האמורא רבי אבדימי דמן חיפה. מתפללי המקום סיפרו ללייבל'ה שדקות קודם ויסנשטרן בא לקיים את סגולת שלושה ערבי ראשי חודש בציון רבי אבדימי והתפלל בדביקות להצלחת הרשימה בבחירות המקומיות.

פעיל הליכוד החרדי איציק שאג נצפה כשהוא מזמין לעצמו מנת חומוס מפנקת בחומוס אליהו במודיעין עילית.

לייבל'ה שמאוד אוהב את רחוב יונה בירושלים ראה מחזה מרתק בשישי האחרון - כ-185 עיצובי שוקולד חולקו בערב השבת האחרונה לשכנים והדיירים ברחובות יונה והסביבה בירושלים, לקראת סיום החפירות בשטח הבניה של חסידות סאטמר והתחלת הבניה לבניין רב קומות שבנייתו תימשך 4 שנים.

בקבר שמואל הנביא ראה השבוע לייבל'ה חלאק'ה לנכדו של הרב אהרן לייב אברמן יו"ר ארגון "לב מלכה" בן לחותנו שימי אייזן. לייבל'ה שולח מזל טוב לסב ולאב הנרגשים. 

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מבעלזא הרב מיכל פירר לרגל אירוסי הנכדה הראשונה נינה לגבאי הוותיק הרב אליעזר וינד, בת הרב שלום דמן בן בעל המנגן הרב ירמיה דמן עם החתן בן הרב שלמה נפתלי פרידמן, משגיח רוחני בישיבה גדולה בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים.

ברכת מזל טוב לשר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש לרגל אירוסי נכדו, בן לחתנו הרב עליאס. 

ברכת מזל טוב לטוביה לנדו נכדו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לאליעזר כהן נאמן ביתו ויד ימינו של הפוסק הגאון רבי עמרם פריד, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליעקב דינר מנכ"ל מוסדות הקירוב 'כנסת ישראל' לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאסף רעני יועצו של ח"כ יוני משריקי לרגל שמחת אירוסיו.  

ברכת מזל טוב לעו"ד אריאל יונגר לרגל שמחת אירוסי בתו. לשמחה הגיעו רבנים וראשי ישיבות.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לחזן הדגול דובל'ה הלר לרגל שמחת נישואי הבן בשעה טובה ומוצלחת במזל טוב.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד