י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בראשות זקני וגדולי הדור

כרם ביבנה: תיעוד ענק מהוועידה של מובחרי עולם התורה

ימי התעלות ייחודיים בוועידת בני הישיבות למאות בני עליה מובחרים עולם הישיבות במעמד מרנן ורבנן זקני וגדולי ראשי הישיבות - יבנה וחכמיה  את הועידה פתח ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן ובסיומה התקיים לראשונה שו"ת ישיבתי עם ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש. צפו בגלריה מסכמת 

כרם ביבנה: תיעוד ענק מהוועידה של מובחרי עולם התורה
ועידת בני הישיבות בכרם ביבנה צילום: יהודה נחמני

בקמפוס המפואר של כרם ביבנה – ב’נאות דשא’, נקבצו ובאו מאות בני עליה ממובחרי עולם הישיבות בארה"ק לג' ימי התעלות ורוממות מיוחדת ולשבות בצוותא את שבת מברכים אלול במחיצתם של גדולי ישראל וראשי הישיבות כדי לקבל מהם אמות מידה בדרכי העליה ולשאוב מהם מלוא חופניים מרוח הגדלות והרוממות לקראת זמן אלול הבעל"ט.

כבר משעת צהריים של יום חמישי נראו צועדים מאות רבות של צורבים בחורי חמד בני עליה ממיטב הישיבות הגדולות בארה"ק שהעדיפו להמיר ולהותיר את חוויות הפארקים והטיולים הרגילים של ימי בין הזמנים, ותחת זאת התכנסו להם בקמפוס כרם ביבנה לשלושת ימי קורת רוח במחיצתם של הרועים הלא הם מנהיגי הדור וגדולי ראשי הישיבות.

וכך בצוותא חדא עם גדולי התורה והמוסר וזקני ראשי הישיבות, עשו כאמור אותם בחורים את סוף השבוע האחרון של בין הזמנים וקיבלו מאותם ענקי הקומה ב'שימושה ולימודה' מנות גדושות של תורה ירא"ש ומידות טובות וכמובן את דרכי העלייה כפי המסורה.

היה זה מחזה מפעים לראות בני אסכולות שונות כדוגמת בני ישיבת הדגל פוניבז' מתפלפלים בלהט עם בני ישיבת היוקרה ’חברון’, בני ישיבת ’נתיבות חכמה’ מתנצחים עם בני ישיבת 'תושיה' - תפרח, חניכי 'תורה בתפארתה' עם למדני 'עטרת שלמה', ובחורים יראי ה’ מ'בית מדרש עליון' עם בניה המחונכים של 'מאור התלמוד' – רחובות, כשהצד השווה לכולם ביאתם בעצה טובה לבקש ולרכוש את דרכי עליה לקראת זמן האלול הקרב ובא.

לא בכל יום מזדמן לבני הישיבות לחוג סביב גדולי התורה ולשמוע על ימי עלומיהם, ועל הדרך להתעלות כל ימיהם בעצות והדרכות פרטניות וכלליות.

זו היתה נחלת מאות בני העלייה שביוזמת איחוד ועידת בני הישיבות ארגנו בעבורם זו השנה העשירית ימי התעלות מרוממים בהם שמעו וקיבלו רבות מהגדולים אשר בארץ, שבאו לשבות עמהם, כמו הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, שפתח את הועידה בדברים נרגשים כשלצידו בכותל המזרח מסיבים גדולי וזקני ראשי הישיבות הגאונים רבי צבי דרבקין, רבי אריה לוי, רבי דוד כהן, רבי אברהם יצחק קוק רבי אליעזר יהודה פינקל, רבי דוד מילר, רבי שמעון גלאי, רבי חזקיהו מישקובסקי, רבי יגאל רוזן, רבי חיים פרץ ברמן, רבי בונים שרייבר ורבי איתמר גרבוז, שבאו לשהות עמהם בימי התעלות אלו.

באופן מיוחד התקיימו רבי שיח מרתקים עם מרביצי התורה, בהשתתפות הגאונים: רבי יגאל רוזן , רבי ישראל בונים שרייבר, רבי חיים פרץ ברמן ורבי איתמר גרבוז, בהנחייתו של הרב הגאון הלל מן מרבני ישיבת נתיבות חכמה.

בחרדת קודש ובגאון קיבלו ההמונים בשירה וזמרה את ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן בבואו לשאת דברי פתיחה לפני בני העליה והתרגשות רבה ניכרה בקרב כל הנוכחים כשהוא מעצמו התרפק על זכרונות ימי עלומיו, ובחר לספר זאת לקהל הנוכחים, מסיפורי המופת ממרן החזו"א וחמיו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל אשר היה לחביבם.

לאחר מכן התקיים זיץ מיוחד בשירה נכספת עם ריקודים המוניים בניצוחו של בעל המנגן ר' ארל'ה סמט, ואמן הרגש המיתולוגי ר' אביש בראדט בעל מקהלת 'רגש', שסחפו והלהיטו את בני הישיבות יחד עם מרנן ורבנן שליט"א, כשבתווך משמיע הגה"צ רבי אהרן בירנצוויג – מגיד בני הישיבות דברי כיסופין יחודיים.

מעמד נעילת הועידה התקיים במוצ"ש כאשר במהלך סעודת מלוה מלכה הופיע ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שהשיב בבהירות על שאלות ולבטים שנשלחו מבחורי החמד ששבתו יחדיו את שבת תחכמוני.

עת כניסתו של ראש הישיבה למעמד הגדול פרצו מאות בני הישיבות בשירה אדירה של 'ימים' ול'אורו' כשהם שרויים בהתלהבות רבה שלא פסקה דקות ארוכות, לאחר אותם ריקודים לכבודה של תורה התכבד ראש ישיבת נתיב הדעת הגאון רבי ישראל בונים שרייבר לפתוח באומרו "זכינו בשבת קודש זו להיות בגדר 'מבקשי השם', אז גם זכינו לקבל את פני כבוד מרן ראש הישיבה אשר נושא במשא עולם התורה, שנשמע ממנו דברי אלוקים חיים לקראת זמן אלול הבעל"ט".

לאחר מכן המשיך הרב שיח עם כל גדולי ראשי הישיבות בהנחיית הגר"ה מן, כשראשי הישיבה משיב בפירוט לשאלות הנוגעות בעלייתם של בני העלייה בכל מכמניהם. סיום המעמד לווה בריקודים סוחפים בהיקבץ כולם לשירת הלל ודמע גם יחד, אשר הרקיעה שחקים בהתלהבות רבה.

הכל התפעלו שכל שלושת הימים סובבו קבוצות סביב ראשי הישיבות, והצליחו לקבל מענה למאות שאלות מגוונות, שמעו ועדים ייחודיים מכל מרביצי התורה, ורכשו כלי נצח לעלייתם.

הרה"ג ישראל ארנפרויד הרב בנימין גפן הרב יצחק נורדמן מארגני הועידה הודו לאליעזר ראוכברגר מ"מ ראש עיריית ירושלים ולראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, וכן לגדליה סילמן ויצחק פריימן על סיועם בקיום הועידה.

בני הישיבות כרם ביבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד