כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רוברט שפולנסקי מסביר איך ניתן לקדם את השתלת הכליה?

ההשפעה של מחלת כליות על הבריאות הכללית היא דרמטית, ומשפיעה לא רק על הבריאות הפיזית אלא גם על הרווחה הנפשית והרגשית של החולים. עם הזמן, מחלת כליות לא מבוקרת עלולה להתקדם לאי ספיקת כליות, מצב קטלני הדורש התערבות מיידית כגון דיאליזה או השתלת כליה

רוברט שפולנסקי מסביר איך ניתן לקדם את השתלת הכליה?
השתלת כליה צילום: Freepik

מאת רוברט שפולנסקי יועץ מומחה מד ליד.

השתלת כליה מציתה תקווה בלבבות של מטופלים רבים. ישנם יתרונות רבים לקבלת ייעוץ מקצועי ממומחה ובתחום ולבחירה בליווי של חברת תיירות מרפא שבידיה לקדם וללווות באופן צמוד את המטופל לאורך התהליך.

מה זה בכלל מחלת כליות? מחלת כליות היא מונח רחב הכולל מספר מצבים המשפיעים על תפקוד הכליות, היא דאגה גוברת ברחבי העולם. בישראל יש עלייה במקרים של מחלות כליות, המדגישות את הצורך בהבנה, גילוי מוקדם וניהול המצב.

מחלת כליות יכולה להיגרם על ידי גורמים שונים. לרוב, מצבים כגון סוכרת ולחץ דם גבוה מהווים סיכון משמעותי. רמות גבוהות מתמשכות של סוכר בדם בסוכרת יכולות לאורך זמן, לפגוע במערכת הסינון העדינה של הכליות. באופן דומה, יתר לחץ דם בלתי נשלט יכול להפעיל לחץ אינטנסיבי על כלי הכליה, מה שמוביל למחלת כליות.

ישנם גם גורמים מהותיים כמו הפרעות גנטיות מסוימות, למשל, מחלת כליות פוליציסטית, אשר יכול לעורר נזק לכליות. היבט חיוני שיש לזכור הוא כי גילוי מוקדם וניהול נכון של גורמים משפיעים אלה יכול להאט באופן דרמטי את התקדמות מחלת הכליות.

בשלבים המוקדמים, מחלת כליות עשויה שלא להציג תסמינים בולטים, מה שהופך אותה לרוצח שקט. עם התקדמות המחלה, החולים עלולים לחוות סימנים שונים כגון עייפות, קרסוליים נפוחים וכפות רגליים, ירידה בתיאבון וירידה בתפוקת השתן. רמות גבוהות של רעלים בדם עקב תפקוד לקוי של הכליות עלולות גם לגרום לגירוד מתמשך או תסמינים נוירולוגיים.

ההשפעה של מחלת כליות על הבריאות הכללית היא דרמטית, ומשפיעה לא רק על הבריאות הפיזית אלא גם על הרווחה הנפשית והרגשית של החולים. עם הזמן, מחלת כליות לא מבוקרת עלולה להתקדם לאי ספיקת כליות, מצב קטלני הדורש התערבות מיידית כגון דיאליזה או השתלת כליה.

הטיפול במחלת כליות תלוי בגורם הבסיסי ובשלב המחלה. תרופות, דיאליזה והשתלת כליה הן אסטרטגיות הטיפול העיקריות. תרופות משמשות באופן נרחב לניהול סימפטומים, עם זאת, כאשר הכליות אינן מצליחות לבצע את תפקידיהן לחלוטין, נהלים כמו המו-דיאליזה או דיאליזה פריטוניאלית הופכים חיוניים.

עם זאת, שיטות אלה רק להחליף חלק מהתפקודים של הכליה לבוא עם תופעות הלוואי שלהם. במידת האפשר, השתלת כליה נבחרת על פני דיאליזה עבור מחלת כליות סופנית, המציעה איכות חיים טובה יותר ושיעורי הישרדות.

ההתקדמות בניתוחי השתלות כליה-

השתלת כליה היא כבר לא תהליך מפחיד ואימתני כפי שהיה בעבר - מבאר רוברט שפולנסקי יועץ השתלות מומחה ומנכ"ל חברת מד ליד לתיירות מרפא אשר עוזרת לאלפי החולים בישראל הזקוקים להשתלה עקב מחלת כליות.

עם התפתחות הטכנולוגיה הרפואית, ניתוחי השתלת כליה ראו התקדמות משמעותית, מה שמבטיח שיעורי הצלחה גבוהים יותר ותוצאות משופרות לאחר הניתוח.

רוברט שפולנסקי מסביר כי מטרת ניתוח השתלת כליה היא להחליף כליה חולה של חולה בכליה בריאה מתורם. הניתוח מהווה טיפול סופי לחולים הסובלים ממחלת כליות סופנית. היתרונות המיידיים, מלבד שיפור משמעותי במצבו הבריאותי של החולה, כוללים חופש מדיאליזה רגילה ועלייה משמעותית באיכות חייו.

בשנים האחרונות חלה התקדמות מרשימה בתחום השתלות הכליה. שימוש בטכניקות לפרוסקופיות הפחית באופן דרמטי סיבוכים כירורגיים וזמן החלמה. יתר על כן, הכנסת ניתוחים בסיוע רובוטי אפשרה פרוצדורות מדויקות וזעיר פולשניות, הפחתת סיכונים ושיפרה את תוצאות המטופלים.

מדענים ברחבי העולם, כולל מרכזי מחקר בישראל, פועלים ללא לאות בתחום השתלות הכליה. החידושים האחרונים כוללים שימוש בהדפסה תלת ממדית ובכליות מהונדסות-ביולוגית, המבטיחות לחולל מהפכה בתהליך ההשתלה בשנים הקרובות. עם זאת, פיתוחים אלה עדיין דורשים מחקר נרחב ובדיקות קליניות לפני שניתן יהיה ליישם אותם באופן נרחב.

שיעורי ההצלחה של השתלות כליה גדלו במידה ניכרת בשל התקדמות זו. על פי נתונים עדכניים, כ-90% עד 95% מהשתלות הכליה מצליחות ומתפקדות לאחר שנה. למרות ההצלחה הראשונית של הניתוח, הטיפול לאחר ההשתלה חיוני להישרדות ארוכת הטווח של הכליה המושתלת. משטר של תרופות ספציפיות הוא הכרחי כדי למנוע דחיית איברים ולנהל כל סיבוכים פוטנציאליים.

יש הרבה מאוד סיפורים מעוררי השראה השתלות הכליה. אנשים שבעבר היו קשורים למכונות דיאליזה, מסוגלים כעת לנהל חיים מספקים לאחר ההשתלה. עדי מתל אביב, היא בחורה צעירה שעברה השתלת כליה, היא כיום מתנדבת פעילה בקהילה, ועוזרת לאחרים להבין את אפשרויות הטיפול שלהם במחלת כליות, כולל דיאליזה וניתוחי השתלות. סיפורה הוא הוכחה לעד כמה שניתוח השתלת כליה הוא מציל החיים.

כיצד ניתן לקדם אישור ניתוח השתלת כליה

אם הזמן דוחק ואתם רוצים לעבור את ההשתלה בהקדם, אך רשימת ההמתנה ארוכה ואין לדעת מה יוליד יום, מומלץ מאוד לפנות לקבלת ייעוץ מיועץ השתלות מומחה. רוברט שפולנסקי  הוא יועץ מומחה להשתלות כליה המנהל את חברת מד ליד – חברה לתיירות מרפא המסייעת לאינספור מטופלים בדרך להשתלה המיוחלת. שיתוף הפעולה של חברת מד ליד עם 14 מרכזי השתלות פרטיים בכל רחבי העולם מזרזת עבור מטופלים רבים את תהליך אישור השתלת הכליה. כמו כן, גילוי מוקדם והערכה יכולים להשפיע באופן משמעותי על תקופת ההמתנה להשתלה.

חשוב ומומלץ כאמור להגיע לייעוץ. הכינו את הניירת המתאימה בדייקנות. רשימת תיוג המפרטת את המסמכים הנדרשים יכולה להיות לעזר רב. ודא שכל הניירת הושלמה, והמידע שסופק מדויק כדי למנוע עיכובים מיותרים בתהליך האישור.

יש לציין כי הקפדה על בריאות כללית טובה היא משמעותית לא רק לאישור מהיר אלא גם להצלחה במהלך הניתוח ולאחריו. פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת, שליטה בלחץ הדם והימנעות מהרגלים מזיקים הם כולם חלק מהצלחת ההליך עבור החולה.

לעוד מידע מומלץ לפנות ישירות לרוברט שפולנסקי באתר https://medlead-israel.com/

לסרטוני המלצות של מטופלים לחצו כאן.

 

השתלת כליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד