כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ערב שבת חיי שרה: מחבל בכניסה למערת המכפלה

ערנות לוחמי מג"ב מנעה אסון: הלוחמים זיהו חשוד שהחזיק סכין קומנדו בכניסה למערת המכפלה ועצרו אותו

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

בשעות הערב (ד) עצרו לוחמי מג״ב חשוד כשברשותו סכין קומנדו בכניסה למערת המכפלה בחברון.

״זיהינו את הליכתו החשודה וקראנו לו לעצור במקום״, מסבירים הלוחמים את הסיבה לבידוק. ״בהתחלה ביקשנו ממנו להרים את חולצתו עוד כשהיה במרחק מספר מטרים מאיתנו. ברגע שעשה זאת זיהינו במותניו סכין קומנדו״, מוסיפים לוחמי מג״ב שאיישו את ״שער 6״ או עמדת צלבנית, המהווה שער כניסה למתחם מערת המכפלה.

מכשזיהו הלוחמים את הסכין על גופו של החשוד, הם דרכו את נשקם לעברו ונדרכו. החשוד נבהל וזרק את הסכין על הרצפה. הלוחמים ערכו עליו חיפוש גופני יסודי, בסופו נעצר החשוד תושב חברון בשנות העשרים לחייו.

למרות הנסיונות לתקשר עמו כבר בשטח ולשאול לפשר כוונותיו, החשוד לא שיתף פעולה עם הלוחמים וככל הנראה שתה אלכוהול זמן קצר קודם לכן. דקות לאחר שנעצר, החשוד נלקח לחקירה והמשך טיפול במשטרת מרחב חברון, שם עודנו נמצא בשעה זו בחקירה.

מספר רב של לוחמי מג״ב פועלים כיום באזור מערת המכפלה ומאבטחים אותה מכל עבריה. לאורך השנים היו לא מעט חשודים שהגיעו לכיוון לוחמים כשברשותם סכין או אמצעי תקיפה אחר. במרבית המקרים ערנותם של הלוחמים מנעה את כניסתם למתחם המערה או גרוע מכך מנעה ניסיון לדקור אזרח או איש כוחות ביטחון.

״הלוחמים גילו ערנות וסיימו את האירוע במהירות ובמקצועיות. הנסיון בגזרה הזו מלמד אותנו שעלינו להיות דרוכים ומוכנים בכל שעות היממה לכל תרחיש. אין מקום להססנות ואין מקום לטעויות. נמשיך להתמיד במשימתנו החשובה: שמירת ביטחונם וחייהם של אזרחים ומתפללים במערת המכפלה״, מסכם רפ״ק אמל גאנם, מפקד פלוגה ו׳ אשר פועלת במערת המכפלה בכל ימות השנה.
סכין מכפלה קומנדו מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד