כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הישג היסטורי

שר השיכון הרב יצחק גולדקנופף הכריז במהלך סיור בהר הזיתים על תקציב חסר תקדים של 115 מליון ש"ח לאבטחת ושמירת הר הזיתים

השר גולדקנופף הכריז על הבשורה ההיסטורית לאחר חצי שנה של משא ומתן מול פקידי האוצר • את ההכרזה קיים השר במהלך סיור מיוחד בהר הזיתים אותו יזמו ואירגנו 'הועד להגנה על הר הזיתים'. • בסיור השתתפו: יו"ר השדולה למען הגנה ושמירה על הזיתים בכנסת ח"כ הרב ארז מלול, מנכ"ל משרד השיכון הרב יהודה מורגנשטרן, יו"ר הועד הבינלאומי להגנה ושמירה על הר הזיתים אברהם לובינסקי וחברי הועד מארה"ב וישראל • השר גולדקנופף: "בעקבות התקציב ההיסטורי שפעלנו ודאגנו לכך, יתווספו מאות מאבטחים לאורך כל הר הזיתים. זהו תקציב שנכנס לבסיס התקציב של מדינת ישראל. אני מבקש להודות לוועד להגנה ושמירה על הר הזיתים שרתמו אותי לנושא החשוב"

שר השיכון הרב יצחק גולדקנופף הכריז במהלך סיור בהר הזיתים על תקציב חסר תקדים של 115 מליון ש"ח לאבטחת ושמירת הר הזיתים
שר השיכון בסיור בהר הזיתים צילום: שלומי טריכטר

סיור מיוחד קיים שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף יחד עם ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים במרומי ההר, ועקב מקרוב אחר הפעילות הרבה המתרחשת ע"י הוועד ובשיתוף משרדי הממשלה.

הסיור נערך לאחר חצי שנה של עבודה מסיבית של כלל גורמי המקצוע במשרד השיכון יחד עם נציגי משרד האוצר במטרה לדאוג לתקציב החסר תקדים עבור הר הזיתים ולהכניסו בבסיס תקציב המדינה.

בסיור השתתפו בין היתר יו"ר השדולה למען הר הזיתים בכנסת ח"כ הרב ארז מלול, מנכ"ל משרד השיכון הרב יהודה מורגנשטרן, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אברהם לובינסקי, חברי הוועד מארה"ב וישראל ומנהל הוועד בישראל משה ברוס.

חברי הפמליה סיירו בהר ושמעו מראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים על הפעילות הרבה, ועל ההתקדמות בהקמת מרכז המבקרים הגדול בהר.

במהלך הסיור הציגו מר ג'ף דאובה יו"ר הועד בישראל את כל העשייה החשובה בהר הזיתים שנמשכת מעל ל12 שנים ,את כל תהליך הרחבת הפתרון בהר, כשלצידו מר שילה אדלר מי שמרכז בחודשים האחרונים את כל נושא התקציב במשרד השיכון.

לאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה רשמית במלון שבע הקשתות, שם סקרו את הפעילות שנעשית בהר מאז הקמת הוועד לפני כ-12 שנה, וציינו לשבח את פעילותו ודאגתו הרבה של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף למען הר הזיתים מתחילת כניסתו לתפקיד.

השר הרב יצחק גולדקנופף שתחום אבטחת ההר מצוי תחת משרדו אמר בין היתר: "בזכות אברהם לובינסקי ונציגי הועד, הבנו עד כמה חשוב לפעול למען הר הזיתים שהוא בית העלמין העתיק ביותר אחרי מערת המכפלה וקבר רחל".

"בעקבות התקציב ההיסטורי שפעלנו ודאגנו לכך, יתווספו מאות מאבטחים לאורך כל הר הזיתים. זהו תקציב שנכנס לבסיס התקציב של מדינת ישראל זו בשורה של ממש. עם הכסף הזה נעסיק 400 מאבטחים לאורך כל ההר" השר הוסיף "אני מבקש להודות לוועד להגנה ושמירה על הר הזיתים שרתמו אותי לנושא החשוב"

בדברים שנשא אברהם לובינסקי יו"ר הוועד הבינלאומי אמר: "לפני 13 התחלנו בהחזרת הכבוד להר הזיתים, הר שהוא הסמל של העם היהודי. הקמנו בכנסת את השדולה הגדולה ביותר שמאחדת את כלל חברי הכנסת מכל המפלגות.

הר הזיתים נמצא בלב של כל יהודי בארץ ובכל תפוצות העולם ובזכות הועד הצלחנו להקים יותר מ200 מצלמות ותחנת משטרה בהר".

לובינסקי הוסיף ואמר "מה שהשר עושה היום, זה הביא אותנו לדרגה אחרת. את מה שנלחמנו כ"כ הרבה שנים השר מביא לידי ביצוע. זה יתן לנו את היכולת לשדרג את האבטחה והביטחון שצריכים פה כדי שלא יהיה שום פחד"

יהודה מרגשנטרן מנכ"ל משרד השיכון נשא דברים ואמר: "חשוב לנו הביטחון, ותחושת הביטחון של כל אחד שמגיע לכאן. הגדלת התקציב לשמירה על הר הזיתים לבסיס התקציב של המשרד זו כבר עובדה גם לשנים הבאות וזה דבר חשוב זהו הישג היסטורי חסר תקדים, זה הופך אותנו מלהתחנן לתקציב מועט כעני בפתח, לתקציב מסודר שמעוגן בבסיס התקציב".

ח"כ ארז מלול יו"ר השדולה להגנה על הר הזיתים בכנסת נשא דברים בפני הנוכחים ואמר כי "הר הזיתים הוא המקום ממנו תתחיל גאולת ישראל וממנו בעז"ה בקרוב יתגלה המשיח. בהר הזה יש היסטוריה מדוד המלך עד היום הזה. באופן אישי סבא וסבתא שלי קבורים כאן, והרבה שנים ביום היארצייט לא היינו הולכים מהפחד, והיום בזכות הפעולה החשובה של הועד אנחנו עולים ומתפללים.

בתפקידי האחרון במשרד הדתות התוודעתי לבעיות שיש פה בהר, הזנחה וכל שאר העניינים, ופעלנו בשיתוף הועד ועיריית ירושלים, משרד הפנים, למען הקדושים שקבורים כאן".

עוד הוסיף יו"ר השדולה ח"כ הרב מלול וסיפר "לאחרונה הייתה הילולה של האור החיים הקדוש ועשרות אלפי איש הגיעו להתפלל ללא חשש ובבטחה".

"עם כניסתי לכנסת פעלתי למען השדולה להחיות אותה וב"ה הגענו לשדולה הגדולה בכנסת. כולם יודעים מה זה הר הזיתים ואני שמח לעמוד כאן היום עם הרב יצחק גולדקנופף ולהודות על התקציב המכובד לשמירה והגנה הר הזיתים".

 

 

הר הזיתים יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד