כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שביתת 'קווים': הישג לתושבי מודיעין עילית

השופטת קבעה כי אין להשבית את התחבורה ללא הודעה 3 ימים מראש, ונזפה בנציגי "כח לעובדים" על קיום שביתת פתע

שביתב בקווים. צלם: כוח לעובדים
שביתב בקווים. צלם: כוח לעובדים צילום: כוח לעובדים

בימים אלו, מקדם ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק, שתמנע מארגוני עובדים להחליט על שביתה באופן פתאומי, מבלי להודיע על כך פרק זמן סביר מראש. והנה היוזמה מקבלת תמיכה דווקא מהרשות השופטת: הדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט, בעקבות השבתות-פתע בתחבורה הציבורית במודיעין עילית וערים אחרות על ידי חלק מהנהגים, שמאוגדים במסגרת הסתדרות "כח לעובדים", קבעה השופטת, כי העובדים לא יוכלו לקיים שביתות פתע, גם לא במסווה של אסיפות הסברה, רק בהתרעה של 3 ימים – במהלכם ינסו לפתור את הסכסוך בדרכי הידברות.

במסגרת סכסוך עבודה עליו הכריזה קבוצת הנהגים שמאוגדת ב"כח לעובדים", קיימו נהגי חברת "קווים" מספר שביתות-פתע בתקופה האחרונה, כשהם גורמים עוגמת נפש רבה לתושבי העיר, שבלא כל התרעה נתקעו ללא תחבורה ציבורית. השביתה האחרונה, התקיימה לפני כשבועייםלאורך כל שעות הבוקר העמוסות, במסווה של אסיפת הסברה.

בעקבות ההתנהלות הזו, פנתה חברת "קווים" לבית המשפט, בדרישה כי ימנע את השביתות האלה. ביה"מ אכן נענה מיידית, והוציא צו מניעה המונע מהעובדים לקיים שביתות נוספות.

אמנם ההישג האמתי לטובת הנוסעים, הגיע השבוע, בדיון שהתקיים בפני בית המשפט: השופטת, שלא קיבלה בשום אופן את העילה של "אסיפת הסברה", נזפה קשות בנציגי "כח לעובדים", כשהיא טוענת לעומתם שאסיפת הסברה עלולה להימך חצי שעה, ולא 3 שעות... "אי אפשר להצהיר על אסיפת הסברה, ובפועל – לקיים שביתה לכל דבר וענין", אמרה. כן העבירה ביקורת נוקבת על כך שהועד לא מנסה למצות את ערוצי ההידברות, ונוקט מוקדם מדי בנשק השביתה.

בהחלטת בית המשפט נקבע, כי אין לקיים שביתה – אף לא במסווה של אסיפת הסברה – אלא לאחר שלשה ימים מאז הודיעו על כך; וזאת בתנאי שבמהלך הימים הללו ניו למצות כל דרך להגיע להסכמות שקטות.

תושבי מודיעין הביעו שביעות רצון רבה מההחלטה הצודקת, ומקוים כי ההחלטה הצודקת מסמנת את סופו של המאבק, שהתנהל כולו על גבם של התושבים.
מודיעין שביתה תחבורה קווים שופטת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד