י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשיפה: הקשר הסודי של חוק ישראל היום לחב"ד

וגם: שפירא מטאטא, שטפנשט בסטארט-אפ חדש, ליצמן לומד אנגלית, גפני שוקע בסיקרט ומעקב צמוד אחרי השלום המתגבש בש"ס

חשיפה: הקשר הסודי של חוק ישראל היום לחב"ד

הפינה המוניציפאלית
צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי, נצפה בליל שישי האחרון במסעדת 'אליז' בשכונת 'בית ישראל' בירושלים, כשהוא מתענג על צלחת צ'ולנט עסיסית ומהבילה יחד עם מנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון. אדם נוסף שנצפה בשטח החנות היה 'היועץ' אברמי קרויזר.








מסתבר שפעילותם של הצמד קלרמן & יעבץ אינה מסתכמת בעניינים גשמיים ומוניציפאליים בלבד, והשניים נצפו השבוע שמחים מהרגיל לאחר שתפקדו כעדי קידושין בחופתה של בכירה במערכת העירונית. כך זה נראה.





וכמובן, הצמד המדובר לא החמיץ את ההשקה של חברת איימדיה, שקיימה טקס צנוע לרגל הצגת עמדת התשלומט החדשה בקניון סנטר 1. הפעם זכו השניים לשחקן חיזוק בדמותו של הסגן לשעבר יצחק פינדרוס. גם מקומו של הגאון רבי אריה דביר שמלווה רוחנית את המיזם לא נפקד.





לייבל'ה, משוכנע שהצמד ינפיק עבורו 'חומר' נוסף, המשיך במעקב ולא התאכזב: באחת מפינות האירוע הוא קלט את השניים מתחקרים את שרגא ניימן לפשר הקשר המתהדק בינו ובין פינדרוס דלעיל. לשרגא שלום.





ומי שהולך בעקבות פינדרוס והחל לערוך קבלות קהל בשכונות, הוא הקולגה אליעזר ראוכברגר. האברכים המקומיים ניצלו את ההזדמנות לשטוח בפני שלוחא דרבנן את הבעיות השוטפות.





ובעוד ראוכברגר הולך בעקבות פינדרוס, הגיע האחרון יחד עם עוזריו ועם איציק ברנר, מנהל דגל התורה בירושלים, לסיור היכרות בחברת הגיחון.





במלאת שנה לבחירות, גילה לייבל'ה כי מישהו בספרא דאג לשלוח לשולחנו של הסגן חיים אפשטיין עוגה לכבוד יום השנה לכניסתו לעירייה.





ומירושלים לבני ברק: במוצאי שבת התעורר הרעב בכרסו של ראש העיר חנוך זייברט. כמו כל חסיד נאמן לרבותיו, עלעל ה'ראיס' ביומון הבית האגודאי, ומצא כי בחסידות דאראג עורכים טיש יארצייט. זייברט השקוע בצרות עם 'דגל' - הגיע לזמר כמה זמירות של מוצאי שבת ולשמוע דברי תורה, ועל הדרך לחפש מעט הרינג. לייבל'ה תיעד.





ואילו הסגן האהוב של זייברט, מנחם שפירא, ממרומי עשייתו כאחראי על נושא התברואה בעיר, שימש בעצמו כיהושע בן נון בבית ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. עם סיום כינוס ועד הישיבות ההיסטורי, התכבד התברואן וטאטא את החדר. ועל זה לייבל'ה אומר "והוי מתאבק בעפר רגליהם של תלמידי חכמים".





עוד בחזון איש 5: בישיבה אחרת שהתקיימה בבית המפורסם השבוע, ובה התארחו אדמו"רי ה'מועצת', נצפו העסקנים הדגולים בבעלזא ממתינים מחוץ לפתח האחורי בבית, סמוך ונראה ללייבל'ה, שהנציח, כמובן.





ואפרופו בעלזא: הדובר הבלתי מעורער של החסידות נצפה דווקא ברשב"ם, עם ספר תורני חדש שהוציא לאור. הרב יהושע [שיעל'ה] וינברגר הגיש את הספר לפני הגר"ח קנייבסקי, ולייבל'ה מציין בתדהמה כי הדובר יודע לכתוב לא רק ישיבות סיכום של אדמו"רים, אלא ידיו רב לו גם בספרים תורניים...





ונשוב לבני ברק: מסיבת הפתעה נערכה לקצין אגף המבצעים של מרחב דן, יגל פינק, לרגל חילופי משמרות עם המפקד החדש משה כהן. במשתתפים: חנוך זייברט, אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, אלי דדון, נתי נחום, אליהו ארנד ונחמיה שקדי.





ומכאן לאלעד: בלשכתו של יו"ר דגל התורה בעיר אבי שטרן, נצפו האיש והקול ברמה משה גלסנר ועורך הלילה של 'יתד' אפי רצקר.





ואותו רצקר השתתף בהכנסת ספר התורה לישיבת תורה בתפארתה והתכבד בריקוד עם הספר. לייבל'ה הנציח.





ואילו חבר מועצת העיר אלעד פיני גרוס, עורך השבת קידושא רבא לרגל הולדת בתו. לכבוד האירוע רכש גרוס ממיטב מעדני זהבה בבני ברק.



פינת התקשורת
אם לא קיבלתם הזמנה לשמחת החתונה של בנו של אלי פלאי, המו"ל הותיק והמוערך של עיתון משפחה - עם בת הרב לויכטר שנערכה השבוע, נא לא להיפגע. מתברר שבמשפחת פלאי החליטו הפעם שלא לשלוח הזמנות לכל הידידים. הבודדים שזכו בכל זאת בזימון אישי הם בני המשפחה ועובדי מערכת עיתון משפחה. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

ולאחר החתונה בהדר דימול ערכו החברים ממשפחה למו"ל שבע ברכות במסעדת 'שיאן',עם אוכל כיד המלך ונאומים של העורך הראשי הרב משה חיים גרילק - שהגיע מצויד בדפים - ושל העורך יוסי אליטוב. על הפן המוזיקלי: מקהלת 'מלכות' מבית המפיקים משה ולייזר ביכלר.

אלי הלמן ממשיך את מסעו בעולם: בעקבות סערת המילקי נחת הלמן עם הצמוד שלומי גיל מ'משפחה' בברלין, והשניים הסתערו על מגשי המעדנים המוקצפים. לייבל'ה מלקק אצבעות.








יקיר המדור, העיתונאי אריה ארליך, הגיע לדפוק סנדוויץ אצל מיילעך בירושלים. האירוע הדרמטי התרחש בתחילת השבוע - רגע לפני הלחץ של סגירת העיתון והטור בעל כפולת העמודים. לייבל'ה מאחל לארליך שיעמוד תמיד בדד-ליין.





ועיתונאי שארליך אוהב - אלי שלזינגר מ'בחדרי' - נצפה מדגמן סמוך ללוחות בהר חוצבים בירושלים. לייבל'ה בטוח שבשעת בוקר מוקדמת לגינג'י הייתה כנראה פגישה חשובה בבירה.





ובעוד לייבל'ה פוסע מעדנות בשבילי המרכז, הוא נתקל באיש קו עיתונות איתי גדסי סועד עם המנכ"ל הכל יכול של 'קול ברמה', אריאל דרעי.





רשת מורשת ממשיכה בהתחדשות: החל מהשבוע תתווסף ללוח המשדרים התכנית הפופולארית "מלווה מלכה" בהגשת איזי מן, אבי שמידט והרב ישראל גליס. החל ממוצ"ש הקרוב, תוכלו להאזין לתכנית ברשת מורשת (FM 105.3 104.8 105.1 100.7) של "קול ישראל" בין השעות 24:00-3:00.

ואפרופו גליס, איש ירושלים אירח קבוצת עיתונאים שביקשו לטעום מהנוסטלגיה של העיר, ובמענה לכך, לקח אותם למסעדת דייטש הקדומה, אשר שוכנת לה בין חומות מאה שערים. בני החבורה התפנקו על מעדני שבת על רקע סיפוריו המרתקים של גליס.





ולסיום, לייבל'ה מתקשה להסביר מה עשו בני מחלב ושדרן הנייעס מני קרויס ביציאה מבית משפט השלום.



מן הגורן ומן היקב
בשעת לילה מאוחרת ולאחר שכבר נסגרו דלתות מסעדת הלו תימן בקצה העיר בני ברק - בהתאם להסדרים העירוניים החדשים לפיהם נסגרות כל החנויות בשעת חצות, נצפה בנו של האדמו"ר הרה"צ רבי דוד חיים שטרן, בשיחה ערה עם הרב אברהם יעקב סלמון יושב ראש מוסדות שטפשנט.

נציגו של לייבל'ה שהיה שקוע בלאפה בשולחן הסמוך, קלט מתכני השיחה את היוזמה הבאה - בנו של הרב שטרן, שהוא גם איש ספר, נודע כמומחה מיוחד לקברי צדיקים ידועים ונידחים בכל הארץ. בימים אלה הוא בוחן עם הרב סלומון את האפשרות להרחיב את מאגר הידע גם לקברים ידועים יותר ופחות בחו"ל, וזאת לקראת המסע השנתי הקרוב שמתכנן הרב סלומון לערוך בי"ד כסליו לקברי צדיקים ברומניה ובולגריה. בשמות הצדיקים שיבקרו בקבריהם לייבל'ה כבר לא מתמצא ולכן אתם יכולים לפנות ישירות לרב סלומון, שמן הסתם ידאג לפעול ישועות עבורכם.





והנה הישג לתפארת הסלפי: צלם שהצליח לבצע צילום עצמי עם אלפי חסידי גור. מדובר באריאל רבינסקי, הצלם המיתולוגי, שבחתונה גוראית גדולה בבנייני האומה לכד את התמונה הבאה.





רב הסלבס מרדכי חסידים נצפה בחיבוק עם נהגי ראש הממשלה בנימין נתניהו.





ליפא שמלצר יודע גם להרקיד זקנות: לייבל'ה תיעד את הזמר המקפיץ מופיע בפני נשים מבוגרות ומרקיד אותן.





במהלך כנס לשכת סוכני הביטוח באילת, נצפה סוכן הביטוח ישראל אליוביץ בשיחה ערה עם ח״כ איילת שקד.





בצהרי היום הניפה אשת הקשרים המסתוריים שלהבת חסדיאל את מטה הקסם שבידה, וחברי קבוצת 'המשפיעים'התייצבו לביקור בשגרירות האמריקנית. חוץ מכמה שנאלצו להבריז.

ישי לפידות והלהקה עלו על מטוס לניו יורק לסיבוב הופעות קצר, והופתעו לגלות על הטיסה את האיש והגיור, ח״כ אלעזר שטרן. לפידות לא בזבז את הזמן, ובמשך הטיסה חפר לשטרן על נושאים הקרובים לליבו, וכמובן לא שכח לסיום סלפי מסורתי.



פינת המזל טובים:
המונים ינהרו השבת לבני ברק הסיבה: נחום יואל (נוחי) פרוש, הבן של... יערוך קידושא רבא לרגל הולדת בתו הבכירה. המיקום: אולם סערט ויז'ניץ ברחוב חזון איש. לייבל'ה ישתדל להגיע וליהנות מפינוקים כיד המלך.

ברכת מזל טוב לפנחס דוד הומינר, נציג חסידות קרעטשניף בעיריית רחובות, לרגל שמחת הולדת הבת בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לעיתונאי אריה זיסמן מיתד נאמן לרגל שמחת הולדת נכדתו בשעטו"מ, בת לחתנו אברהם לוז.

כל המי ומי הגיעו אמש לאולמי 'מונדיאל' בבית הדפוס לשמוח עם ידיד המערכת הצלם החרדי שמואל דריי לרגל נישואיו. לייבל'ה פגש במעמד את כל המי ומי, החל מגאב"ד 'העדה' ועד אחרוני שדרני הנייעס. רגע לפני האירוע הגיע דריי לרחבת הכותל כאחד האדמו"רים ונשא תפילה לפני בורא העולמים.





ויש גם חברי מועצה קשישים: מזל טוב לחבר מועצת עיריית צפת ישי מימון לרגל הולדת הנכדה. ומזל גדול יותר שיש למימון עוזר צמוד כמיילעך גרסטל, אגדת הווטסאפ.

מזל טוב לבעל מנגן מנדי גולדברג לרגל הולדת בנו בשעטו"מ.

מזל טוב לאיש, האוטובוסים והליכוד - איציק קויפמן - שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 43 במסעדת קנלה בירושלים. בנוכחים: שר החוץ אביגדור ליברמן, חבר המועצה משה ליאון, בעל המסעדה סימו טובול ופעילים רבים נוספים.
ליצמן שבוע רכילות הלפרין לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד