י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוזמה מהאופוזיציה

מתווה כהנא: נתניהו יכהן שנתיים - ואז יפרוש ויערכו בחירות

חבר הכנסת מתן כהנא ממפלגת המחנה הממלכתי הציג מתווה חדש במסגרתו תוקם ממשלת אחדות עם גנץ ולפיד - ובשנתיים הראשונות נתניהו יהיה ראש הממשלה. אחר כך - נתניהו יפרוש ויערכו בחירות

מתווה כהנא: נתניהו יכהן שנתיים - ואז יפרוש ויערכו בחירות
מתן כהנא בכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יוזמה מצד האופוזיציה: חבר הכנסת מתן כהנא ממפלגת המחנה הממלכתי הציג היום את "מתווה כהנא לחילוץ מדינת ישראל מהמשבר". לפי המתווה, תוקם הממשלה בה יהיו חברים הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד - וכל מי שיהיה מוכן לקבל קווי יסוד ברוח מגילת העצמאות.

ראש הממשלה הזו יהיה במשך כשנתיים נתניהו. אחר כך נתניהו יפרוש, ויערכו בחירות. כהנא הסביר: "אתם באמת חושבים שיש פתרון יותר טוב מזה למשבר העמוק בו המדינה נמצאת כעת? ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל".

עוד הוסיף הח"כ: "ממשלה כזו תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. ממשלה כזו תוכל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון. ממשלה כזו תביא שלום עם סעודיה. ממשלה כזו תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי. ממשלה כזו תביא את השקט שכולנו כל-כך משוועים לו".

כהנא סיים את דבריו: "שקט שהוא לא רפש. שקט של ברכה. בשנה האחרונה זכיתי להעמיק את היכרותי עם בני גנץ. נוכחתי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכל. אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות. בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע..., אולי יהיה סיכוי. אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום".

ח"כ דן אילוז מהליכוד הגיב על המתווה: "מתווה אילוז: מפלגות האופוזיציה מתבגרות, מקבלות את תוצאות הבחירות ומפסיקות את החרם הילדותי שהורס את הפוליטיקה הישראלית. בלי תנאים הזויים".

ראש הממשלה נתניהו מתן כהנא בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד