כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תלשו לוח זכרון מהקיר

חלונות נופצו במטה הקרן להנצחת השואה בגרמניה

אלמונים תקפו את המטה של ​​קרן ההנצחות של סקסוניה התחתונה בעיר סלה בגרמניה והרסו שלוש שמשות. קהילות יהודיות בסקסוניה התחתונה דורשות בירור מהיר. המשטרה מסרה לתקשורת כי אין לה עדות למניעים פוליטיים 

חלונות נופצו במטה הקרן להנצחת השואה בגרמניה
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

המשטרה בגרמניה חוקרת ונדליזם שבוצע לפנות בוקר של יום שלישי בקרן להנצחת השואה בעיר סֶלֶה, הקרן לאתרי הנצחת השואה נמצאת בסקסוניה התחתונה, ומפקחת על האנדרטאות במחנה הריכוז ברגן בלזן לשעבר ובאתר ההנצחה וולפנביטל, עיירה בגרמניה, אתר הוצאה להורג נאצי מרכזי, כמקומות הנצחה ולמידה.

המשטרה מסרה לתקשורת הגרמנית כי מספר לא ידוע של עבריינים קרעו לוח מידע מהקיר החיצוני של הבניין והשתמשו בו כדי לנפץ שלושה חלונות. אלקה גריגלבסקי, מנכ"לית הקרן, אמרה לערוץ השידור NDR כי המשטרה מטפלת במקרה.

מנחם רוזנספט, מהקונגרס היהודי העולמי, שנולד במחנה העקורים בברגן-בלזן , אמר כי הוא "הזדעזע מהמתקפה", שאותה כינה "האחרונה בשורה של השחתות כאלה בגרמניה. מרכזי הנצחה ומוסדות המוקדשים לזיכרון השואה".

המשטרה מסרה לתקשורת כי אין לה עדות למניעים פוליטיים במתקפה ביום שלישי, אך כמה אנשים העלו השערה כי ייתכן שהפעילות הפוליטית האחרונה של הקרן משכה את תשומת לבם של גורמים ימניים קיצוניים.

הקרן הצטרפה לאחרונה לקואליציה רחבה של קבוצות הקוראות להפגנה נגד הוועידה הפוליטית הכלל-מדינתית של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שתתקיים בעיר סלה בשבת ובראשון. מטה הקרן כבר משך את תשומת לבם של כמה אנשים שהשאירו מסרים פוליטיים באתר בימים האחרונים.

מייקל פירסט, ראש הקהילה היהודית של סקסוניה התחתונה, אמר כי הייתה הסתה מקוונת נגד הקרן בעקבות תמיכתה במחאה.

ראש ממשלת סקסוניה התחתונה, סטפן וייל, קרא לעובדי הקרן "לא להיבהל" מהאירוע. הוא אמר כי "שנאה ואלימות אינן סוג של ויכוח פוליטי, אלא התקפה על הדמוקרטיה", הוא שלח ברכות חמות לעובדי הקרן וביקש מהם "לא להיבהל מהפגיעה המכוונת בבניין שלהם". וייל אמר: "אנו אסירי תודה על עבודתה היקרה של הקרן, השומרת על זיכרון מעשי האלימות האכזריים של התקופה הנאצית ועל המחויבות נגד כל צורות הקיצוניות הימנית".

לטענת המשטרה, אין מידע על העבריינים. הפשע אירע בין 6:30 בבוקר ביום שני ל-5 בבוקר ביום שלישי בבוקר. כל מי שיש לו מידע על העבירה מתבקש לפנות למשטרת סלה.

 

אנטישמיות בגרמניה אנטישמיות לוח זכרון נאצים וונדליזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד