כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשורה להורים

האוצר יסבסד את ההתייקרות במעונות: זה המחיר שתשלמו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריז היום על סבסוד נוסף במעונות היום המפוקחים בעלות של 70 מיליון ש"ח, כך שהעלייה בשכר המטפלות לא תורגש בכיסם של ההורים

האוצר יסבסד את ההתייקרות במעונות: זה המחיר שתשלמו
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

היום (חמישי) הודיע משרד האוצר כי בהמשך לתכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3 ולחתימת שר האוצר על המלצת ועדת המחירים וסבסוד ההחלטה בעלות של 350 מיליון ש"ח, החליטו באוצר על סבסוד נוסף של ההתייקרות שהיתה אמורה להיות מושתת על ההורים בשל עליית המדד. עלות הסבסוד הנוכחי עומדת על 70 מיליון ש"ח.

התעריף הגבוה (שיסובסד על ידי האוצר) יוביל לעליית שכר המטפלות ב-12% ולהוספת התקינה והמטפלות במעונות היום המפוקחים (מעונות הסמל) כל זה כאמור בלא שתגולגל העלות על ההורים.  

במשרד האוצר הסבירו את המהלך ואמרו: הסבסוד למעונות היום המפוקחים עם סמל יוצא לפועל וההורים לא ישלמו שקל אחד נוסף. מעבר לחתימה על סבסוד המלצת ועדת המחירים, הוחלט על סבסוד ההתייקרות צמודת המדד הצפויה. כל זאת במקביל לתכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3 הכוללת סבסוד מוגדל, נקודות זיכוי במס והגדלת מענקי מס הכנסה שלילי להורים. בנוסף, משקיע האוצר בתכנית חומש של למעלה מ-2 מיליארד ש"ח שתגדיל את ההיצע במעונות הסמל בצורה דרסטית. 

 

בשורה להורים סבסוד חינוך מעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד