י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיחה ברוח טובה

פרטים חדשים על הקפאת שירותו הצבאי של התת אלוף

בשיחה שהתקיימה ביום ראשון השבוע בין מפקד חיל הים לתא"ל עופר דורון הוחלט שלא לשמור את מקומו ולאייש את המקומות הריקים בחיל. לפי הדיווח השיחה התנהלה ברוח טובה והבנה הדדית

פרטים חדשים על הקפאת שירותו הצבאי של התת אלוף
Gadi Yampel/IDF SPokesperson/FLASH90

פרטים חדשים על הקפאת שירותו הצבאי בחיל הים של תא"ל במיל' עופר דורון. לפי הדיווח של הכתב הצבאי דורון קדוש בגלי צה"ל, בשיחה בין השניים הבהיר מפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה, כי לא מדובר בהדחה - אלא בהחלטה שלא לשמור את מקומו, ולאייש את המקומות הריקים (בתרחיש של מלחמה אפשרית, מפקד חיל הים לא רוצה לעמוד בפני מצב אפשרי שחסרים אנשים מרכזיים במטה החיל).

בקרוב צפוי האלוף סלמה למנות שני תתי אלופים חדשים במילואים כדי שימלאו את מקומם של השניים כמנהלי לחימה במטה וממלאי מקום מפקד החיל.
לא עלו בשיחה לוחות זמנים בנוגע לחזרה של תא״ל במיל׳ דורון לתפקיד, ואין גם הבטחה לשמור לו את מקומו אם וכאשר יחליט לחזור למילואים.

לפי הדיווח, השיחה התנהלה ברוח טובה ובהבנה הדדית של המצב המורכב וההחלטות הקשות שנדרש לקבל. השיחה בין תא"ל במיל' דורון למפקד חיל הים התקיימה ביום ראשון. במשך 4 ימים היא לא פורסמה - עד שהפרטים דלפו והוחלט בצה"ל לפרסם הודעה רשמית בנושא.

הבוקר דיווחה הכתבת הצבאית של רשת ב', כרמלה מנשה, כי מפקד חיל הים הקפיא את שירותו של תא"ל במילואים, בן 62 לאחר שהודיע שהוא מפסיק את התנדבותו.

שירותו של הקצין, פעיל מחאה שמתנדב במטה במבצעי של חיל הים, הוקפא לאחר שיח פיקודי שקוים עימו, החלטתו של מפקד חיל הים היא על הקפאה זמנית ולא על הדחה. קצין נוסף בדרגת תא"ל מחכה להחלטה בעניינו.

על פי הדיווח ראש אגף המבצעים, האלוף עודד בסיוק, אמר בדיון החשאי בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בעניין כשירות צה"ל, כי "הכשירות נפגעה, נפגעת, וגם תיפגע". צה"ל מסר לראשונה למספר חברי כנסת תמונה מפורטת ומספרים על מצב הכשירות בצבא. הפרטים נמסרו בפני ראשי הוועדות יולי אדלשטיין, גדי איזנקוט ושלומי דנינו

הקפאה שירות צבאי חיל הים מפקד חיל הים תת אלוף סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד