י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

משפחתוני משרד הכלכלה בי-ם ישבתו ביום ראשון

המטפלות בירושלים טרם קיבלו את משכורתן - בניגוד להבטחות משרד הכלכלה, ביום א' הם יצאו לשביתה בת יום • ומי בשובתות?

משפחתונים, צילום אילוסטרציה: פלאש90
משפחתונים, צילום אילוסטרציה: פלאש90

איגוד מטפלות משפחתוני משרד הכלכלה המאוגדים בכוח לעובדים ישבית ביום ראשון הקרוב את הפעילות במשפחתונים למשך יום אחד. הודעה נמסרה להורים ולעירייה.

המשפחתונים, המתוקצבים ע"י משרד הכלכלה ומופעלים ע"י עיריית ירושלים, פועלים בשמונה שכונות - גבעת שאול, קריית יובל, קטמון, הר חומה, רוממה, הר נוף, בית וגן, עיר גנים וקריית מנחם, בבתיהן של כ-150 מטפלות.

לפי איגוד העובדים המטפלות שובתות מאחר ומשכורת חודש אוקטובר טרם שולמה להן. את משכורת ספטמבר הן קיבלו בחלקה (בהיקף של כ-80%) וגם זאת רק בהתערבות האיגוד.

"המצב מזעזע", אומרת סיגלית עשור נציגת האיגוד בירושלים, "מה אני אמורה להגיד למטפלות שמספרות לי על צ'קים חוזרים או על כך שאין להן כסף לעשות שבת?".

השבוע, כאות אזהרה, נקטו העובדות בעיצומים והחלו את פעילות המשפחתונים ב-10:00. "היה מחמם את הלב לראות, כי ההורים, למרות חוסר הנוחות קיבלו את ההחלטה בהבנה. עבודה של אחת עשרה שעות ביום בטיפול בחמישה פעוטות לא יכולה להיעשות בחינם", אומרת המטפלת.

כזכור, בעיות דומות נתגלו בכל רחבי הארץ מאז תחילת השנה. הסיבה המרכזית: החוזה בין משרד הכלכלה מול הגופים המפעילים (עיריות או חברות קבלניות) טרם נחתם. כך לא די שכ-750 מטפלות לא קיבלו משכורת , גם ההורים לא זכו לסבסוד להם הם זכאים מהמדינה.

ואולם, בהתערבות האיגוד, שולמו המשכורות בכל הארץ, למעט בירושלים ובערד. "הובטח לנו בשיחה אישית עם בעלי התפקידים הרלוונטיים במשרד הכלכלה שהכסף יועבר עד היום (חמישי) ולמרבה הבושה זה לא קרה", אומרת נטלי מוקואס, המלווה הארצית של המשפחתונים בכוח לעובדים.

"נסיבות כאלה לא מותירות לעובדות ברירה אלא להשבית. אנו מייחלים לפתרון שיבטיח סופית את הלנת השכר המצטברת הזו, אשר פוגעת בהורים ובמטפלות כאחד".
משפחתונים שביתה כוח לעובדים משכורות כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד