ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
על רקע השיחות עם ישראל

שר החוץ האיראני ביקר בסעודיה: "ישראל מנסה לפלג בינינו"

שר החוץ של איראן ביקר אתמול בסעודיה, על רקע השיחות שהיא מנהלת מול ארה"ב לקראת שלום עם ישראל. שר החוץ ניצל את הביקור כדי להביע תמיכה בלתי מסוייגת בפלסטינים, ולהצהיר כי שיתוף פעולה עם ריאד "יאחד את העולם המוסלמי"

שר החוץ האיראני ביקר בסעודיה: "ישראל מנסה לפלג בינינו"
שרי החוץ של סעודיה ואיראן צילום: משרד החוץ הסעודי

אתמול (חמישי) ערך שר החוץ של איראן חוסיין אמיר-עבדאללהיאן ביקור היסטורי בסעודיה, זאת על רקע השיחות שמתנהלות בין ריאד לבין ארה"ב לקראת הסכם שלום מסתמן עם ישראל.

שר החוץ האירני ניצל הזדמנות זו כדי לומר כי הסכסוך בין הפלסטינים לישראל הוא "הנושא החשוב ביותר עבור העולם האיסלאמי". עוד הוסיף כי איראן תומכת לחלוטין בפלסטינים, ואמר כי "אין ספק שהיישות הציונית מנסה לפלג את העולם המוסלמי, ולכבוש את האזור שלנו".

בתום מסיבת עיתונאים שערך שר בחוץ עם עמיתו הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, מסר משרד החוץ של סעודיה כי "הנסיך פייסל אמר כי ריאד מצפה לביקורו של נשיא איראן איברהים ראיסי בממלכה".

עוד נמסר: "הנסיך פייסל אמר כי חידוש הנציגויות הדיפלומטיות של סעודיה ואיראן ושל השגרירים שלהן בבירות מהווים צעדים חשובים לקראת שיפור היחסים. שר החוץ חזר על רצונה של הממלכה לדון במנגנונים להפעלת הסכמים שנחתמו בעבר עם איראן, במיוחד אלה הקשורים לביטחון ולכלכלה, והדגיש את החשיבות של שמירה על התייעצות ותיאום בין משרדי החוץ של שתי המדינות במהלך התקופה הקרובה".

משרד החוץ הסעודי סיים את הודעתו: "לסיום דבריו, חזר הנסיך פייסל על חשיבות יישום התנאים ששתי המדינות הסכימו עליהם, והביע תקווה להמשך שיתוף הפעולה עם הצד האיראני ולהשקת שלב חדש של יחסים דו-צדדיים הבנויים על אינטרסים משותפים וכבוד הדדי".

לפני מספר חודשים הודיעו סעודיה ואיראן על חידוש היחסים ביניהן, ועל פתיחה מחודשת של השגרירויות בערי הבירה שלהן בתוך כחודשיים. שתי המדינות נמצאו בנתק מוחלט מאז 2016, אז מפגינים איראנים פרצו לשגרירות הסעודית בטהרן והציתו אותה.

בהצהרה המשותפת של סעודיה ואיראן נאמר כי "סעודיה ואיראן הסכימו להפעיל מחדש את הסכם הסחר, הכלכלה וההשקעות שנחתם ב-1998, ואת הסכם שיתוף הפעולה הביטחוני שנחתם ב-2001. סעודיה ואיראן מסכימות לכבד את ריבונות שתי המדינות, ולא להתערב בעניינים פנימיים אחת של השנייה".

פלסטינים איראן סעודיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד