כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יהרס ביתו של המחבל רוצח ר' אברהם וואלס הי"ד

שלושה חודשים אחרי פיגוע הטרקטור בו נהרג ר' אברהם וואלס הי"ד, צה"ל הודיע לבני משפחתו של המחבל כי ביתם יהרס

הלוויית הקדוש וואלס ז"ל. צילום: קובי הר צבי
הלוויית הקדוש וואלס ז"ל. צילום: קובי הר צבי


שלושה חודשים אחרי פיגוע הטרקטור בו נהרג ר' אברהם וואלס הי"ד, הגיעו נציגי פיקוד העורף לבית משפחת המחבל, והודיעו להם כי ביתם יהרס.

המחבל מוחמד ג'עביס תושב ג'בל מוכבר, בן 23, עבד בערב תשעה באב באתר בנייה סמוך לצומת כיכר זוועהיל ברחוב משה זקס בירושלים.

נציגי פיקוד העורף הגיעו היום לביתו, ומסרו לבני המשפחה צו המודיע על כוונת מערכת הביטחון להרוס את בית המשפחה בעקבות הפיגוע הדריסה.

אחיו של ג'עביס אישר ל"הארץ" על מסירת צו ההריסה, והוסיף כי בכוונת המשפחה לנקוט בצעדים משפטיים כדי למנוע את הריסת הבית. למשפחה ניתנות 48 שעות לערער על ההחלטה.

ר' אברהם וואלס הי"ד שעבד באתר הבניה כמפקח של 'אתרא קדישא' נפגע מכף הטרקטור לאחר שמוחמד פגע בו על מנת להרוג. לאחר ביצוע פעולות החייאה נקבע מותו. מוחמד המשיך בנסיעה ויצא לכביש, שם פגע באוטובוס של חברית עילית, הצליח להפוך את האוטובוס רק לאחר שכל הנוסעים יצאו ממנו. נהג האוטובוס וכמה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל.

אריאל טויטו, לוחם יחידת נחשון ששהה במקום, נקרא על ידי אזרחים לאירוע ויחד עם שוטר נוסף ביצע ירי לעבר המפגע, מוחמד ג'עביס, תושב ג'אבל מוכבר, והרג אותו. הלוחם נפצע כשניסה לטפס ולהוריד אותו מהטרקטור ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קל.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים



צילום: ישיבה סנטר

על פי המסתמן לא מדובר בהריסה בודדת: בימים האחרונים הגיעו אנשי פיקוד העורף לבית משפחות ארבעת המחבלים שביצעו פיגועים לאחרונה בירושלים, מדדו את המבנה על מנת להיערך להריסתו. הכוחות בחלק מהמקרים נתקלו בהתגודדות צערים שהפרו את הסדר.

בדיון ביטחוני שנערך השבוע בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות גל הפיגועים, הנחה לנקוט שורת צעדים נגד פעילי טרור, ובהם קידום הריסת בתי המחבלים.

בשנה האחרונה נהרסו בתיהם של חוסאם קוואסמה ועאמר אבו עישה, שהיו מעורבים בחטיפתם וברציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. כמו כן נהרס גם ביתו של המחבל זיאד עוואד, שרצח את קצין המשטרה ברוך מזרחי בערב חג הפסח.
וואלעס תמונה מחבל הריסת בית פיגוע הטרקטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד