כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חורף חם: 'העדה' הצטרפה למחאת השבת בירושלים

מאבקי השבת יעלו דרגה: לנציגי יהדות התורה שמחו בשבת האחרונה נגד חילולי השבת בעיר, הצטרפו כעת גם בעדה החרדית

מחאות השבת בעבר בירושלים. צילום: פלאש 90
מחאות השבת בעבר בירושלים. צילום: פלאש 90

מאבקי השבת בירושלים ימשיכו גם השבת הקרובה פרשת חיי שרה, והפעם - 'העדה החרדית' מצטרפת למאבק כבעבר, ויקיימו את המחאות בשני מוקדים שונים.

בסיעת יהדות התורה בירושלים שקיימו תפילת קבלת שבת ברחוב בצלאל הקטן, ימשיכו גם השבת באותה מתכונת ויקיימו במקום תפילה מול חנויות המחללות שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מתוכנן מוקד נוסף של תפילת קבלת שבת אך הדבר עדיין לא סגור.

יצחק פינדרוס מי שביקש בשבוע שעבר מהמשטרה אישור לקיים את המחאה, אומר ל'בחדרי חרדים': "חייבים להחזיר את השבת למרחב הציבורי וזה יעשה בדרכי נועם ובאחדות בין כל חלקי הציבור שומרי שבת ובהרבה אמונה ננחיל את נועם השבת הרבה אור דוחה מעט מהחושך".

במכתב של ראשי וחברי הבד"ץ כותבים: "עיר האלוקים מושפלת עד שאול תחתיה בתקופה האחרונה, כאשר למרבה החרפה התרבו מרכזי חילולי שבת קודש המוניים, ויום שבת קודש בעיה"ק מתחלל באופן נורא ואיום רח"ל".

"קול זעקת השבת מחייב אותנו לצאת במחאה גדולה עד מאד, לא עת לחשות ולישב בחיבוק ידיים למראה שבת קודש מחולל בראש כל חוצות ואין פוצה פה, כי למרבה הכאב מתכננים להוסיף עוד ועוד חילולי שבת ח"ו" ומי יודע אם נחריש לעת הזאת לאן יגיעו פני הדברים.

בהמשך המכתב מציינים את מוקדי ההפגנה: "על כן קבענו כי ביום השבת קודש פרשת חיי שרה הבעל"ט כ"ב מרחשון תשע"ה לפ"ק יתאספו המוני בני ישראל הכואבים את כאב השבת ועיר הקודש למחאה גדולה ברחוב שמואל הנביא בר אילן, וברחוב הנביאים פינת מונבז".

עם כניסתה של 'העדה החרדית', חוזרות כבעבר מחאות השבת המפורסמות שברובם הפכו להפגנות סוערות מלוות במעצרים.




העדה החרדית מחאה יהדות התורה רבנים בצלאל הקטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד