כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא מוגרו לחלוטין

האו"ם: לוחמי דאעש מונים אלפים בסוריה ובעיראק

האו"ם הודיע כי לוחמי דאעש עדיין מונים אלפים בסוריה ובעיראק במהלך המחצית הראשונה של 2023, האיום שהציב דאעש נותר "גבוה, בעיקר באזורי עימות". הסכנה להופעת הקבוצה מחדש עדיין קיימת

האו"ם: לוחמי דאעש מונים אלפים בסוריה ובעיראק
דאעש נשבעים אמונים בסיני צילום: צילום מסך

מומחי האו"ם מסרו בדו"ח שפורסם השבוע כי ארגון המדינה האסלאמית דאעש עדיין מפקד על בין 5,000 ל-7,000 לוחמים במעוזיו לשעבר בסוריה ובעיראק. מומחים שעוקבים אחר הקבוצה הקיצונית ציינו כי במהלך המחצית הראשונה של 2023, האיום הנשקף מדאעש נותר "גבוה באזורי הסכסוך".

עם זאת, הוועדה מסרה בדו"ח שלה למועצת הביטחון כי למרות ההפסדים הכבדים שספגה הקבוצה והירידה בפעילותה בסוריה ובעיראק, הסכנה להופעתה מחדש עדיין קיימת.

בדו"ח נמסר, כי "הקבוצה התאימה את האסטרטגיה שלה, השתלבה עם האוכלוסייה המקומית והקפידה בבחירת קרבות שצפויים להוביל לאבדות מוגבלות, תוך התארגנות וגיוס חמושים נוספים ממחנות בצפון מזרח סוריה ומקהילות חלשות, כולל במדינות שכנות".

למרות פעולות סיכול מתמשכות מצד ארה"ב טורקיה וסוריה, דאעש ממשיך לפקד על בין 5,000 ל-7,000 חברים ברחבי עיראק וסוריה, רובם לוחמים, אם כי הארגון הוריד בכוונה את פעולותיו כדי "להקל על גיוס וארגון מחדש".

הוועדה אמרה כי קרוב ל-11,000 חמושי דאעש בצפון מזרח סוריה מוחזקים במעצר במתקנים השייכים לכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהנהגת הכורדים, אשר מילאו תפקיד בולט במאבק נגד דאעש.

בין הלוחמים יותר מ-3,500 עיראקים וכ-2,000 נוספים מתוך כ-70 לאומים שונים. צפון מזרח סוריה כוללת שני מחנות סגורים, שלדברי מומחים מאכלסים כ-55,000 אנשים עם קשרים משפחתיים לדאעש, החיים בתנאים קשים ובמצוקה הומניטרית משמעותית.

כמעט שני שלישים מהאוכלוסייה הם ילדים, בהם יותר מ-11,800 עיראקים, כ-16,000 סורים, ויותר מ-6,700 צעירים מיותר מ-60 מדינות אחרות.

ועדת מומחים של האו"ם ציטטה מקור אלמוני שאמר כי דאעש עדיין ממשיך בתוכנית שלו לגיוס ילדים. בנוסף, נמצאים יותר מ-850 ילדים, חלקם בני 10, במרכזי מעצר ושיקום בצפון מזרח סוריה.

גבול סוריה עיראק עיראק דאעש סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד