ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
32 טייסים מוכנים לאימונים

ארה"ב נתנה לאוקראינה אישור סופי להתחיל אימוני F-16

ארה"ב נתנה את האישור הסופי המאפשר להתחיל אימוני F-16 לטייסים אוקראיניים. ממשל ביידן גם הבטיח לזרז את האישור לשליחת מטוסים מדנמרק והולנד לאוקראינה

ארה"ב נתנה לאוקראינה אישור סופי להתחיל אימוני F-16
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשל ביידן אישר רשמית את העברת חומרי ההדרכה של F-16 לדנמרק, מה שמאפשר לטייסים אוקראינים להתחיל להתאמן על מטוסי הקרב, כך לפי שני גורמים אמריקאים ששוחחו עם 'פוליטיקו'.

במקביל, ארה"ב נתנה השבוע הבטחות לדנמרק ולהולנד שהיא תזרז את אישור בקשות ההעברה הנחוצות כדי שניתן יהיה לשלוח את המטוס לשדה הקרב ברגע שהטייסים יוכשרו להשתמש בהם. כך אמר דובר משרד החוץ האמריקאי.

"בדרך זו, אוקראינה יכולה לנצל את מלוא היכולות החדשות שלה ברגע שהסט הראשון של הטייסים מסיים את הכשרתו", אמר פקיד בעילום שם.

אוקראינה שלחה לארה"ב רשימה של 32 טייסים שלדבריה מוכנים לאימונים, אך הפקיד אמר שרק לשמונה יש את השפה האנגלית ברמה המתאימה כדי לסיים את הקורס. 24 האחרים חייבים לעבור תוכנית הדרכה בשפה האנגלית המופעלת על ידי בריטניה לפני שהם יכולים להתחיל להתאמן על המטוסים.

ביום רביעי, פקיד אוקראיני אמר כי קייב לא תקבל את המטוסים השנה, כלומר הם לא יהיו זמינים למתקפה הנגדית הנוכחית.

בינתיים, דנמרק והולנד קיבלו הבטחה מארה"ב שתאשר להן מהר להעביר מטוסים לאוקראינה, לאחר שהטייסים יוכשרו, כך לפי גורם אמריקני.

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, שלח מוקדם יותר השבוע מכתבים לעמיתיו הדנים וההולנדים וסיפק את ההבטחות הללו. דנמרק והולנד, שמובילות קואליציה של 11 מדינות לאימון טייסי F-16, עדיין לא אמרו רשמית שישלחו מטוסים לשדה הקרב. אבל המכתב מבלינקן מסמן שכאשר יבקשו את העברת המטוסים, וושינגטון תאשא במהירות.

"ארה"ב נמצאת בדיונים פעילים עם שותפינו האירופיים על האופן שבו נוכל לתמוך במאמצים לספק לאוקראינה הכשרה לטייס F-16 במהירות האפשרית", מסר דובר מחלקת המדינה.

 

f16 מטוסי קרב מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב הולנד דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד