י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתפס בדואר

כמעט 22 שנות מאסר לאשה ששלחה רעל לטראמפ

אישה קנדית נידונה לכמעט 22 שנות מאסר בוושינגטון בגין מכתב איום שהכיל רעל ריצין לנשיא דאז דונלד טראמפ בבית הלבן. פסקל פרייר הודתה באשמת הפצת נשק ביולוגי במכתבים שנשלחו לטראמפ ולפקידי משטרה בטקסס  

כמעט 22 שנות מאסר לאשה ששלחה רעל לטראמפ
רעל בבקבוק צילום: pixabay

אישה קנדית נידונה אתמול לכמעט 22 שנות מאסר בוושינגטון בשל מכתב איום ששלחה והכיל רעל ריצין לנשיא דאז דונלד טראמפ בבית הלבן.

פסקל פרייר, בת 56, הודתה באשמה של הפצת נשק ביולוגי במכתבים שנשלחו לטראמפ ולפקידי המשטרה בטקסס, שם נעצרה.

בספטמבר 2020, פרייר הכינה את הריצין בבית בקוויבק שבקנדה ושלחה את זה בדואר. הרעל העלול להיות קטלני נשלח לטראמפ עם מכתב שהתייחס אליו כ"ליצן העריץ המכוער" ובו נכתב בחלקו: "אם זה לא עובד, אני אמצא מתכון טוב יותר לרעל אחר, או שאשתמש באקדח שלי כשאוכל להגיע. תהנה".

במכתב פרייר כתבה לטראמפ "תוותר והסר את מועמדותך לבחירות האלה", הרעל נתפס במתקן מיון דואר בספטמבר 2020, לפני שהצליח להגיע לבית הלבן.

היא נעצרה כשניסתה להיכנס למעבר גבול בבאפלו, ניו יורק, כשהיא נושאת אקדח, סכין ומאות כדורי תחמושת, כך מסרו הרשויות. החוקרים מצאו גם שמונה מכתבים דומים לפקידי אכיפת החוק האחראים על בית סוהר בטקסס שבו היא הוחזקה במעצר כמה שבועות בעבר לאחר שסירבה לעזוב פארק כשהוא היה סגור.

בנאום מפותל אמרה פרייר לשופטת שהיא מחשיבה את עצמה כ"אדם אדיב באמת", אך כועסת על בעיות כמו חוסר הוגנות, ניצול לרעה של כוח ו"חוקים מטופשים". היא החשיבה את עצמה כ"אקטיביסטית" ולא כ"טרוריסטית". היא הביעה קצת חרטה אך אמרה, "אני רוצה למצוא אמצעים שלווים להשגת המטרות שלי", אמרה.

שופטת בית המשפט המחוזי בארה"ב, דבני פרידריך, גזרה את עונש המאסר של כמעט 22 שנה לאחר הסדר טיעון עם התובעים, פרייר תגורש מהמדינה לאחר שתשתחרר והיא תהיה תחת פיקוח כל החיים.

התובע מייקל פרידמן אמר כי גזר הדין הוא "עונש חמור כראוי" שמשדר מסר ברור. "אין שום מקום לאלימות על רקע פוליטי בארצות הברית של אמריקה", אמר. "אין שום תירוץ לאיים על פקידי ציבור או להתנכל לעובדי הציבור שלנו".

רעל ריצין ארה''ב דונלד טראמפ טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד