י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סטארטאפ ישראלי: סמארטפון ללא מגע יד

גאוני: שני ישראלים הגו את הרעיון, וכעת הם מגייסים את המימון - הפיתרון הטכנולוגי, המיועד בעיקר לנכים, יתבסס על הזזת עיניים וקול

פלאש90
פלאש90

קמפיין פיתוח ישראלי חדש עלה לאתר גיוס ההמונים אינדיגוגו; סמארטפון 'Sesame' שמו, והוא פורץ דרך בכך שניתן להפעילו ללא מגע יד אלא בהזזת עיניים בלבד.

הטלפון החדש אמור להיות בשורה פורצת דרך לאנשים בעלי מוגבלויות שהאחיזה בסמארטפון והפעלת מסך המגע שלו היתה עד עתה בלתי אפשרית עבורם.

כהשלמה לפעילות הזזת העיניים יוכלו המשתמשים גם לתת פקודות קוליות, שמכשיר הטלפון יזהה ויבצע בהתאם. למשל, סגירת המכשיר בתום הפעילות. מה ניתן יהיה לעשות עם המכשיר? לשוחח בטלפון, לשלוח הודעות, לגלוש ואף לשחק במשחקים כמו 'קנדי קראש' ושאר משחקי הלהיט.

המכשיר החכם הזה מותקן על מכשיר מסוג נקסוס 5 ומערכת ההפעלה שלו עובדת במקביל למערכת האנדרואיד הראשונית של המכשיר. בעתיד תתאפשר התקנת התוכנית גם על מכשירים אחרים.

המערכת שעשויה לפרוץ דרך היא פרי יוזמה של שני ישראלים, יוצאי צה"ל – גיורא לבנה, נכה בעצמו ב-9 השנים האחרונות ומשותק מהצוואר ומטה ועודד בן דב שהמציא משחק מחשב שעובד על מחוות ראש.

הקשר ביניהם נוצר לאחר שלבנה נתקל במשחק המדובר. הטלפון יכול לשפר את איכות החיים לחולים רבים בשיתוק מוחין, פרקינסון, ALS ומחלות נוספות שמקשות על נכים בתפקוד יומיומי.

כעת העלו השניים קמפיין לאתר אינדיגוגו. היעד שהציבו לעצמם לגיוס כספי תמיכה בפרויקט הוא 30,000 דולר. ניתן לתרום מדולר בודד ועד 25 אלף דולרים. נתרמו עד עתה קרוב ל-40% ויש להם עוד 30 יום להשלמת הסכום.
נייד ישראלי מכשיר טיפול נכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד