כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לוחצים על מעצת הביטחון

ישראל פועלת להזיז מכולות שחיזבאללה הציב על הקו הכחול

לאחר שבימים האחרונים הכריזה ארצות הברית על סנקציות כנגד ארגון סביבה לבנוני בשם "ירוק ללא גבולות", המשמש ככסות לפעולות חיזבאללה סמוך לגבול, בישראל פועלים להרחיק עשרות מכולות שכביכול הוצבו מטעם הארגון הסביבתי הלבנוני 

ישראל פועלת להזיז מכולות שחיזבאללה הציב על הקו הכחול
גבול לבנון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בימים האחרונים בצד הישראלי הפצירו בחברות מועצת הביטחון של האו"ם להתייחס בחידוש המנדט של כוח יוניפי"ל בדרום לבנון בסוף החודש לסוגיית המכולות שחיזבאללה הציב על הקו הכחול כמתחמים צבאיים של הארגון, כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

מדובר בעשרות מכולות שכביכול הוצבו שם מטעם הארגון הסביבתי הלבנוני "ירוק ללא גבולות", שרק השבוע הממשל האמריקני הטיל עליו ועל העומד בראשו סנקציות בשל הסיוע שהוא מעניק לחיזבאללה באותו עניין.

כיום כוחות האו"ם נוקטים בגישה שהמכולות שהן למעשה מתחמים צבאיים מהווים הפרעה רק בקו הראייה כביכול למרות שבפועל הם מונעים גישה פיזית לקו הכחול בחלק מהמקרים.

בצד הישראלי התריעו כי הסירוב להכיר במכולות האלה כמתחמים צבאיים שחיזבאללה מונע מהאו"ם גישה אליהם, עלול להוביל לעימות במקום למנוע אותו, שכן מתן לגיטימציה לנוכחות של חיזבאללה על הגבול מגדיל את הסיכוי למלחמה.

צרפת מחזיקת תיק לבנון במועצת הביטחון מסומנת כמי שעשויה להוביל קו פשרני. זה נוגע גם לאמירה בחידוש המנדט לגבי חופש התנועה בשטח של יוניפי"ל. לפי ההצעה הצרפתית יתווסף המשפט 'בתיאום צבא לבנון', כשבמקור ליוניפי"ל אמור להיות חופש תנועה מלא מנהר הליטאני ועד לגדר הגבול. כל תיאום עם צבא לבנון או גורם לבנוני כלשהי יגביל את פעילות יוניפי"ל שמוגבל ממילא ועלול להוביל לאלימות נגדו.

ניכר שיש הבנה בקרב חברות מועצת הביטחון למוטרדות הישראלית, בעיקר בקרב ארה"ב ובריטניה. באופן כללי החשש הוא שאם המנדט המחודש יהיה מוטה לטובת הצד הלבנוני בשתי הסוגיות הנ"ל (המכולות וחופש התנועה של יוניפי"ל), אז המוטיבציה של חיזבאללה רק תלך ותגדל מבחינת הפרובוקציות שלו בגבול.

לבנון חיזבאללה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד