כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כוננות: המשטרה לא תגביל את העליה להר הבית

בעקבות פגישת המלך עבדאללה, קרי ונתניהו החליטו במשטרת ישראל לבטל את הגבלת הגיל בכניסה להר • ילד בן 11 נפצע בראשו מירי

שוטרים בהר הבית, צילום: חטיבת דובר המשטרה
שוטרים בהר הבית, צילום: חטיבת דובר המשטרה

בוקר מתוח בהר הבית: בניגוד לשבועות האחרונים בהם חלה הגבלת גיל על הנכנסים לתפילת יום השישי להר הבית, הבוקר (שישי) המשטרה תאפשר המשטרה למתפללים המוסלמים מכל גיל לעלות להר. גם מחסומי הבטון שמנעו מעבר מעיסאוויה לגבעה הצרפתית הוסרו.

כוחות המשטרה ערוכים לכל תרחיש של הפרות סדר, לא רק בירושלים, גם באיזור הצפון, מחשש לחידוש העימותים והפרות הסדר בכמה מוקדים עם סיום תפילות יום השישי. באום אל-פאחם תיערך הפגנה על ידי התנועה האסלאמית בראשותו של שייח ראד סאלח.

החלטת המשטרה שלא להגביל את כניסת העולים להר הבית מגיל 40-50 ומעלה, כפי שהוחלט על ידי מפקדי המשטרה בשבועות האחרונים בעקבות מידע על כוונה להפר את הסדר, התקבלה לאחר פגישה שנערכה אתמול (חמישי) ברבת עמון בירדן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלך ירדן עבדאללה ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

הפגישה נמשכה כ-3 שעות, בסיומה אמר מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי: "יש מחויבויות מצד האחראים בהר ומצד ישראל שיינקטו צעדים כדי להימנע מפרובוקציות ושמירה על הסטטוס-קוו. צריך לבצע אותם בשקט ובמהירות. אני משוכנע שהדברים יתבצעו, אבל אני יודע שזה לא יקרה בין לילה. לא כולם ישתנו ברגע אחד, אבל המנהיגות מחויבת להחזרת השקט לאזור. נסיעתו של נתניהו לכאן, המחויבות של עבדאללה לארח אותנו, והזמן שהשקענו בפגישה מוכיחים שכולם מעוניינים בשקט ולא לדרדר עוד יותר את המצב".

"איך אתה יכול להיות ראש ממשלה כשאנשים נדרסים למוות בתחנות ולא להגיב? איך אתה יכול להיות ראש ממשלה כשמישהו נדקר ברחוב ונהרג ולא להגיב? עכשיו זה המבחן, גם עבור הנשיא עבאס. אני מאמין שראש הממשלה (נתניהו) הגיע לכאן כי הוא מודאג ונתן הצהרות חזקות. זה מחייב מנהיגות לעשות את השינוי" הוסיף קרי.

לדברי שר החוץ הירדני, המלך עבדאללה ונתניהו "דנו על כמה נושאים כולל האירועים בירושלים והמקומות הקדושים לאור מה שקרה בתקופה האחרונה וגרם לחוסר יציבות באזור". המלך הסביר את עמדת ירדן שחשוב "לשמור על הסטטוס קוו ולא להפר אותו".

אתמול בשעות הצהרים נפצע סלאח מחמוד בן 11 משכונת עיסוויה בירושלים, זאת לאחר שנפצע בפניו. הוא פונה לבית החולים אל-מקאסד במזרח העיר ומשם הועבר בערב לבית החולים הדסה עין כרם.

טרם ברור ממה נפגע, לטענת בני משפחתו כדור ספוג שנורה ע"י כוחות הביטחון פגע בו. הוא סובל מפגיעה בין האף לעין ומדימום קשה ונשקפת סכנה לחייו. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות הפגיעה. ,
הר הבית עבדאללה נתניהו ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד