כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ובא השמש וזרח השמש

הצצה: שבעה אדמו"רים הוכתרו בחצר חסידות רחמסטריווקא

שבת הכתרה גדולה תתקיים בשכונת בורו פארק בברוקלין בעיצומה של השבעה על הסתלקותו של זקן האדמו"רים הרבי הקדוש מרחמסטריווקא זצוק"ל. שבעה אדמו"רים יכהנו באדמו"רות, ביניהם ששת הבנים והנכד הגדול. 'בחדרי חרדים' עם הרשימה המלאה של האדמו"רים ומקום כהונתם

הצצה: שבעה אדמו"רים הוכתרו בחצר חסידות רחמסטריווקא
בניו של הרבי מרחמסטריווקא זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי חרדים

מיד אחרי מסע הלווית הענק של האדמו"ר מרחמסטריווקא זצ"ל, חסידי האדמו"ר קיבלו על עצמם את מנהיגותם של הבנים והחתנים של האדמו"ר, ממשיכי דרכו בקודש שימשיכו את דרכו אחרי שמונו על ידי הבן דוד, האדמו"ר מרחמסטריווקא שנשא הספד מבית המדרש בירושלים ובכך הכריז כי הם ימלאו מקום אביהם.

במסגרת ההכתרה יכהנו שישה בנים ונכד אחד, הנכד הוא בן של בנו הגדול הרה"צ רבי מרדכי טברסקי זצ"ל שנפטר בחיי אביו. בשבת הקרובה תתקיים שבת גדולה בבית המדרש של החסידות ברחוב 45/11 בשכונת בורו פארק בברוקלין, לשם ינהרו אלפי חסידים לחזות בטיש המשותף של כלל האחים. לטיש הוכנו כסאות באותה צורה כך שכולם יהיו שווים לצד האדמו"ר המרכזי הרה"צ רבי דוד משה שיכהן בבית המדרש בבורו פארק. 

הכסאות שהוכנו לשבת הקרובה לאדמו"רים החדשים

'בחדרי חרדים' בשיתוף מערכת 'קול בחצרות הקודש' עם הרשימה המלאה. 

הבן הראשון, האדמו"ר מרחמסטריווקא הרה"צ רבי דוד משה טברסקי בשנות ה-60 לחייו, הוא חתן של האדמו"ר מדאמבראווא זצ"ל וגיס של האדמו"ר מבאבוב - 45, הוא גדל בסקווירא אצל סבו האדמו"ר רבי יעקב יוסף זצ"ל שם למד בתור בחור בישיבה בסקווירא והיה מפורסם בהתמדתו.

רבי דוד משה ימשיך את דרכו של אביו, בכל השנים הוא היה תמיד היה יד ימינו של הרבי זצ"ל, הוא הנהיג את בית הכנסת, הקהילה ואת המוסדות הקדושים, והישיבות שמונהגות על ידי הבן הבכור של הרבי החדש הרה"צ רבי מרדכי פנחס טברסקי שמכהן כראש ישיבת רחמסטריווקא.

הבן רבי דוד משה עם אביו הרבי זצ"ל

הבן השני, הרה"צ רבי ישכר דב טברסקי חתן אצל האדמו"ר מסטרעליסק, שמנהיג את בית המדרש של החסידות בלייקווד הוא ימשיך את דרכו של אביו בלייקווד ביד רמה.

הבן רבי ישכר דב במחיצת בן דודו הרבי מרחמסטריווקא

הבן השלישי, הרה"צ רבי אברהם יהושע העשיל טברסקי, חתן אצל האדמו"ר מסקווירא, שגם גר בשיכון סקווירא שם הוא מרביץ תורה והוא ראש הכולל במונסי, הוא ימשיך את ההנהגה בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין.

מצד שמאל אצל חמיו הרבי מסקווירא

הבן הרביעי הרה"צ רבי ישעיהו משולם זושא טברסקי, חתן אצל דודו רבי אברהם דוב טברסקי אב"ד רחמסטריווקא מונסי, שתמיד עומד לימין הקהילה והמוסדות בניו ג'רזי ימשיך את שושלת החסידות בניו ג'רזי.

בנו החמישי, הרה"צ רבי יעקב יוסף טברסקי, חתן אצל האדמו"ר מטשערנוביל מארה"ב, שעמד לימין בית המדרש הגדול בבורו פארק ובשנים האחרונות קבע את מקום מושבו בלינדן שבניו ג'רזי, ימשיך את שושלת החסידות שם.

הבן הצעיר, הרה"צ רבי רבי מנחם נחום טברסקי, חתן אצל האדמו"ר מקאלוב שייסד קהילה חדשה בלייקווד, ומוכר בפעילותו לכל כלל ישראל ימשיך גם להנהיג את חסידות רחמסטריווקא שעדיין לא ברור היכן.

הנכד של האדמו"ר, הרה"צ רבי יעקב יוסף טברסקי, הבן הבכור של הרה"צ רבי מרדכי טברסקי זצ"ל, הבן הבכור של האדמו"ר זצ"ל, שנלב"ע בדמי ימיו בעת שבתו בטיש אצל דודו האדמו"ר רבי ישראל מרדכי מרחמסטריווקא זצוק"ל בירושלים, הוא גם גיסו של האדמו"ר מזוועהיל.

הרה"צ רבי יעקב יוסף הוא חתן אצל דוד זקינו הרה"צ רבי אברהם דב טווערסקי אב"ד רחמסטריווקא מונסי חתנו של הרבי ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זיע"א, הרה"צ רבי יעקב יוסף התגורר שנים רבות בארץ ולפני כעשור נקרא ע"י זקנו לשוב לארה"ב שם קבע משכנו בעיירה מונסי כשרבים רבים מסתופפים בצלו, הוא נודע כבעל עצה גדול יצויין כי הרה"צ רואה עצמו כפוף לחמיו ודודו הרה"צ אב"ד רחמסטריווקא מאנסי.

בנוסף, משמש רבי יעקב יוסף משפיע ומרביץ תורה בהרבה ישיבות במונסי, ימשיך את השושלת הקדושה ויעמוד לימין חמיו לשרת בקודש בקהילה במונסי. 

רחמסטריווקא רחמסטריווקא ארצות הברית הממשיכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד