כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בקרוב: אמבולנס יישובי לעיר ביתר

לאחר משא ומתן ממושך: משרד הבריאות קיבל את דרישת העירייה להפעלת אמבולנס במתכונת של אמבולנס יישובי

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אחרי כיפופי ידיים של כמה חודשים בין עיריית ביתר עילית לבין מגן דוד אדום, קיבל משרד הבריאות את דרישת העירייה להפעלת אמבולנס במתכונת של אמבולנס יישובי, הסדר שייכנס לתוקף החל מתחילת שנת 2015.

כזכור, הודיעה העירייה לאחרונה, כי ההסדר שהיה קיים עד כה - לפיו מממנת העירייה את מד"א בכ-100,000 שקלים לשנה - עלות הכוללת נקודת מד"א, שכר מלא לנהג גוי בשבת וכן שכר חלקי של הכונן בימי חול - אינו מקובל עליה עוד.

לטענת העירייה, בעבר היה נכון אמנם להעניק סבסוד עירוני, אך זאת בשל העובדה שהעיר הייתה קטנה ואגרות הפינוי לא כיסו את עלות הפעלת האמבולנס. כיום, מסבירים בעירייה, מדובר באלפי פינויים בשנה, ולא רק שהאמבולנס מכסה את פעילותו, אלא הוא אפילו רווחי. משכך, הודיעה העירייה, לא נמשיך את העסקתו של נהג האמבולנס בשבתות על חשבון הקופה העירונית.

בחודשים האחרונים, היה העניין למוקד של חילופי האשמות בין העירייה למד"א. בעוד מד"א טען כי "העירייה הפסיקה לפתע את התשלום לנהג", טענה העירייה מנגד, כי מד"א אינו ממלא את חובתו לתושבי העיר". בהתאם לכך ביקשה העירייה להפעיל בעצמה את האמבולנס במתכונת אמבולנס יישובי.

מתכונת של אמבולנס יישובי, מהווה למעש הפעלה עצמאית של האמבולנס באמצעות הרשות המקומית, כאשר העירייה מחזיקה את האמבולנס על חשבונה באופן מלא, אך מנגד - מקבלת לחשבונה את אגרות הפינוי, המשמים לכיסוי העלויות.

בערב חג הסוכות הגיע הוויכוח גם למשרד הבריאות שהתערב בפרשה, ולאחר דיון בהשתתפות נציגי הצדדים, קיבל כאמור את דרישת העירייה להפעלת אמבולנס יישובי, וזאת החל משנת 2015.

כך או כך, לאור הסיכום על הפעלת האמבולנס במתכונת החדשה, הודיעה העירייה כי תמשיך לממן את עלות העסקת הנהג בשבתות, זאת עד למימוש הסיכום בפועל.




מתנדבים ביתר אמבולנס ישובי גוי שבת כוננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד