כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מה הסיבה

עמית סגל חושף: הקול הבודד נגד מינויו של יריב לוין

לפני כחודש מונה יריב לוין לממלא מקום ראש הממשלה נתניהו, עת שעבר התקנת קוצב לב. אולם מסתבר ששרה אחת בממשלה הצביעה נגד מינויו של לוין

עמית סגל חושף: הקול הבודד נגד מינויו של יריב לוין
השר יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשראש הממשלה בנימין נתניהו טושטש בחודש שעבר לקראת התקנת קוצב לב, מזכיר הממשלה יוסי פוקס ביקש מהשרים להצביע בוואטסאפ על מינויו של סגן ראש הממשלה, שר המשפטים יריב לוין לממלא מקום ראש הממשלה נתניהו, בדיעבד לשעתיים ו־12 דקות.

אולם מסתבר שההחלטה לא התקבלה פה אחד: שרת המודיעין גילה גמליאל מ'הליכוד' הצביעה נגד. כך חושף הפרשן הפוליטי עמית סגל בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות'. לדבריו, "היא כנראה לא רצתה להעניק לגיטימציה למי שבעיניה סיבך את המדינה, הממשלה והליכוד בעסק הביש".

סגל מסביר כי השרה גמליאל איננה חלק מקבוצה, כי זאבים בודדים אינם נוהגים לצוד בלהקות. "קשה להאמין עד כמה מתנגדי לוין חושדים זה בזה בהדלפות ובסכינאות. הם יודעים מה דעת ראש הממשלה על קושרים, ויודעים מה דעת מתפקדי הליכוד. הפער הזה, בין המתפקדים שתומכים ברפורמה בהתלהבות ובין בוחרי הליכוד שתומכים בפשרה בהתלהבות, הוא לב הסיפור במפלגה: שוחרי העצירה חוששים להיפגע בגוף הבוחר, שכן איש מהם לא בונה עדיין על מעשה עידית סילמן בכיוון ההפוך - הצבעה נגד ושריון במפלגה אחרת. ולא שלא היו גישושים". כך סגל.

יצוין כי גמליאל די מאוכזבת מתפקדי הליכוד שדרדרו אותה מהמקום השמיני בכנסת הקודמת למקום ה-30 בכנסת הנוכחית. כך עלה מתוצאות הפריימריז האחרונים בליכוד. לכן גם נאלצה להסתפק בתיק כמעט חסר משמעות וחסר השפעה. אך בכל זאת קיבלה שררה בשל היותה אחת הח"כיות הוותיקות במפלגה שמכהנת ברצף מאז 2009.

עמית סגל יריב לוין גילה גמליאל ממלא מקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד