כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפלסטינים מצפים "ללילה חם"

הפלסטינים מאשימים את איראן בהסלמה בשטחי הגדה

במנגנוני הביטחון הפלסטינים מאשימים את איראן לנעשה בשטחי הגדה. איראן משלבת ידיים עם ארגוני הטרור במטרה לערער את היציבות הביטחונית בגדה

הפלסטינים מאשימים את איראן בהסלמה בשטחי הגדה
חיילים בחסום חווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

‏מקורות במנגנוני הביטחון הפלסטינים מאשימים את איראן באחריות מסוימת לנעשה בשטחי הגדה, כך דיווח אליאור לוי ב'כאן 11'. על פי הדיווח, איראן משלבת ידיים עם חמאס וג'יהאד איסלאמי במטרה לערער את היציבות הביטחונית בגדה, ושמה עיניה על הגדה מבחינת שיפור המערך הצבאי של הארגונים הללו בגדה ולא רק ברצועת עזה.

הפלסטינים אמרו את הדברים הללו לאחר שגבר בן 60 וגבר בן 29, אב ובנו תושבי הדרום, נרצחו היום בפיגוע ירי במכון שטיפת רכבים בחווארה. מותם של השניים נקבע בידי צוותי רפואה בתום פעולות החייאה. המחבל נמלט מהזירה, ככל הנראה לכיוון שכם, ובמערכת הביטחון מנהלים מרדף אחריו.

פעילים פלסטינים קראו לתושבי חווארה וכל הכפרים באזור שכם לנקוט באמצעי זהירות "לקראת פיגועי נקמה" שיבוצעו על ידי "כנופיות מתנחלים", בעקבות הירי בחווארה.

ראש מועצת העיר חווארה אמר כי הוא "מצפה ללילה חם ומסוכן מאוד לעיירה חווארה, לאחר שנהרגו שני ישראלים".

תנועת חמאס בירכה על הירי בחווארה, ותיארה אותו כ"מבצע הרואי", והדגישה כי הוא תוצאה של "הבטחה נחרצת ומתמשכת של ההתנגדות להגן על העם הפלסטיני, להגיב לפשעי הכיבוש, ולהגן על מסגד אל-אקצא מפני סכנת פילוג וייהוד".

גם תנועת הג'יהאד האיסלאמי שיבחה את הירי בסמוך למחסום חווארה, וראתה בו "תגובה טבעית ולגיטימית לפשעי הכיבוש נגד הפלסטינים".

דובר הג'יהאד, טארק סלאמי, אמר לאל-ג'זירה כי "ההתנגדות ממשיכה להתעמת עם מדיניות הכיבוש, ותמשיך להילחם עד לשחרור השטחים".

הג׳יהאד האיסלמי חמאס חווארה הכפר חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד