כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אני אגדל אותו

נולד בזכות הבטחתו של עמוד ההוראה, והגיע לומר תודה

ביקור מרגש התרחש בכולל 'בית דוד' בחולון, כאשר אל עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין נכנס ילד בן עשר, אשר הרופאים אמרו לאמו לבצע הפלה, אך עמוד ההוראה הבטיח שהילד יוולד בריא ושלם, וכך היה, הסיפור המלא

נולד בזכות הבטחתו של עמוד ההוראה, והגיע לומר תודה
הילד עם עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

סיפור מיוחד שהתרחש לאחרונה בכולל 'בית דוד' בעיר חולון, בראשותו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין.

את הסיפור חשף הרב יהונתן ענבה, מאברכי הכולל, אשר סיפר כך: "לפני כשבועיים, בכולל של מרן פוסק הדור הרב זילברשטיין בעיר חולון הייתה המולה, ואני שואל את החברים שם "מה קרה?, מה יום מיומיים?", אמרו לי הגיע לפה ילד מיוחד שהרב כל כך שמח לראות אותו. "תספרו לי אני רוצה לדעת", קם אחד מהאברכים ואמר לי: אתה לא היית פה באותם השנים, אבל לפני אחת עשרה שנה, הגיע לפה זוג בוכים, ראש ברצפה, אין סיכוי לחיים שלהם, למה? הם נשואים כבר כמה שנים ולא מצליחים להביא ילד לעולם, הולכים לרופאים, עשו סגולות, תפילות, שום דבר לא עזר, בסופו של דבר בדרך טבעית האישה מעוברת והיא נמצאת בשמירת הריון, בודקים כל דבר, חס וחלילה שלא יקרה שום דבר לרעה, העיקר שיזכו לחבוק בן בריא ושלם".

"אבל אז הגיע בשורת איוב, קורא להם אחד הפרופסורים הגדולים ואומר להם, חברים יקרים, אני מצטער לומר לכם, לפי כל הקריטריונים, לפי כל הבדיקות שעשיתי, ובדיקות נוספות, שאלתי עמיתים, הילד שלכם בטוח יהיה עם תסמונת דאון, ואני גם לא יודע באיזה רמת תפקוד, לפי מה שאני רואה הירודה ביותר, המלצה שלי – תפילי את הילד, אתם לא תוכלו להתמודד עם זה, זה התמודדות מדי קשה. האישה מסתכלת על בעלה, מה עושים? אחרי שנים של ציפיה? עכשיו להפיל ילד? מה עושים, התורה אוסרת לעשות הפלה, מה עושים? איך מתמודדים?:".

"מספר לי האברך, הם באו פה לכולל ושניהם בוכים, נכנסים לרב זילברשטיין, ומבקשים תציל אותנו. אמר להם הרב זילברשטיין: "תשמעו, לרופא ניתנה רשות לרפאות, לא לייאש, אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא שהוא כל יכול, אני מבטיח לכם, מבטיח, שאם את תמשיכי את ההריון, הילד יוולד בריא ושלם!".

האישה שומעת את הדברים, מצד אחד מים קרים על נפש עייפה, אבל מצד שני ואם לא... לא נעים לה לומר את זה לרב, אבל הרב אמר לה: "ואני יגיד לך דבר נוסף", הרב הרגיש את החשש, "אם חלילה הילד לא יוולד בריא כמו שאמרתי, אני מתחייב לך, אני אחתום לך, אני לוקח אותו אלי הביתה, אני אגדל אותו, אל תפילי את הילד הזה!".

מיד כשהיא שמעה את הדברים של הרב, כל מה שאמר לה הפרופסור, מה שאבחנו בבדיקות, מה שהראו באולטרסאונד – לא עניין אותה יותר, היא אמרה: 'אני הולכת עם ההריון הזה עד הסוף'. ועברו להם חודשים, והרופאים לא מבינים מה היא עושה, והילד נולד בריא ושלם.

לפני כשבועיים הילד בגיל עשר, הגיע לרב לומר לו, כבוד הרב, היום שאני כבר הולך על הרגליים ואני מבין, באתי לומר לך תודה! תודה שבזכותך אני חי, תודה ששכנעת את אמא, והוא מביא לרב תעודה של מבחן בתלמוד תורה על פרשת שבוע, והרב כולו שמח וקרן מאושר", עד כאן הסיפור המופלא כפי שסיפר הרב יהונתן ענבה.

הרב יצחק זילברשטיין חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד