כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תיעוד ענק: ארחות תורה הכניסה ספר תורה

משפחת רייכמן תרמה לישיבה ספר תורה במלאות שנה לפטירתו של הנגיד רבי משה יוסף רייכמן ז"ל • גלריה

הגראי"ל עם ספר התורה. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל עם ספר התורה. צילום: שוקי לרר

אמש (ה) התקיים בישיבת 'ארחות תורה' שבראשות הגראי"ל שטיינמן מעמד הכנסת ספר תורה להיכל הישיבה, בשילוב מעמד סיום הש"ס שנלמד על ידי בני הישיבה.

ספר התורה נתרם לעילוי נשמת אחד מגדולי תומכי עולם התורה, הנגיד הרבני רבי משה יוסף רייכמן ז"ל מקנדה, והוכנס לישיבה ביום השנה לפטירתו.

משעות הבוקר נכנסו ראשי הישיבה יחד עם מנכ"ל המוסדות הרב יעקב וירזבינסקי ובני משפחת הנדיב זצ"ל שהגיעו מחו"ל במיוחד למעמד זה למעונם של הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגרי"ג אדלשטין והגרב"ד פוברסקי לכתיבת אותיות בסה"ת ולהתברך.

סיום כתיבת האותיות ומעמד 'לחיים' נערך במעונו של ראש הישיבה בהשתתפות כל ראשי ורבני הישיבה, יחד עם הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת בית שמעיה והגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת גאון יעקב.

המעמד החל בשעות אחה"צ כנהוג בישיבה על פי הוראת ראש הישיבה הגראי"ל ללא תהלוכה. סה"ת נכנס להיכל הישיבה בריקודים ובמחולות לכבודה של תורה, בהשתתפות ראשי ורבני מוסדות ארחות תורה ואלפים מבני הישיבה ובוגריה.

לאחר הריקודים התקיים באולם חדר האוכל בישיבה מעמד סעודת המצוה וסיום הש"ס למאות בני הישיבה. שיאו של המעמד היה בכניסתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן למעמד בהשתתפות אלפים, במהלכו גם נשא את המשא המרכזי על זכותו של הנפטר שלומדים ש"ס לעילוי נשמתו ובירך את בני הישיבה.

כמו כן נשא דברים במעמד הגרב"ד פוברסקי שהעלה את זכרו של הנגיד ואת זכותו בהחזקת עולם התורה. עוד נשאו דברים: הגר"א גרבוז ראש הישיבה, המשגיח הגר"ח מישקובסקי, מנכ"ל המוסדות יעקב וירז'בינסקי ובן הנדיב הרב יחזקאל רייכמן. את המעמד הנחה הרה"ג רבי יצחק שרייבר מרבני הישיבה.































































































ישיבה ספר תורה הרב שטיינמן ארחות תורה משה רייכמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד