כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יחימוביץ': אין לפסול הקמת ממשלה חלופית

חה"כ מהעבודה ציינה כי הסיכוי להקמת ממשלה חלופית קלוש ודמיוני, וכי להערכתה לא יתקיימו בחירות בקרוב

צלם:פלאש
צלם:פלאש

ב"שבתרבות" הבוקר בחולון, אמרה ח"כ שלי יחימוביץ לנחמה דואק כי הסיכוי שתקום ממשלה חלופית לממשלת נתניהו הוא קלוש ביותר וגובל בדמיוני, אולם אם הדבר יקרום עור וגידים יש לשקול אותו ולבחון אותו ברצינות ולא לפסול אותו על הסף.

"הוכח מעבר לכל ספק שכל קואליציה שבראשה עומד בנימין נתניהו היא באופן מוחלט ברוחו של נתניהו, ואין לשותפיו כל יכולת להשפיע הן במישור המדיני והן במישור כלכלי חברתי. נתניהו הוא איש ימין מדיני וכלכלי וכך תראה כל ממשלה שהוא יעמוד בראשה. לכן יש לעשות כל צעד פוליטי לגיטימי כדי להחליפו".

יחימוביץ' העריכה כי לא יהיו בחירות בקרוב. "יש רק מפלגה אחת שמתחזקת, לצערי, והיא הבית היהודי. לכל המפלגות האחרות אין שום אינטרס ללכת עכשיו לבחירות, ולכן אני מעריכה שהדבר לא יקרה." לשאלת המראיינת נחמה דואק על הירידה החדה של מפלגת העבודה בסקרים אמרה יחימוביץ: "זה אכן מצב מדאיג אבל אני משוכנעת שנתאושש ומתכוונת לעשות כל שביכולתי כדי שהדבר יקרה." היא סירבה למתוח ביקורת על יו"ר המפלגה הרצוג ואמרה כי הוא נבחר בפריימריז דמוקרטיים ואין לה כוונה להשמיע ביקורת פומבית.

לשאלת נחמה דואק אם היא תומכת בשובו של עמיר פרץ למפלגת העבודה: "ראשית, פרישתו של עמיר היתה צעד נכון וחשוב. במפלגת העבודה אין ועדת קבלה, זו מפלגה דמוקרטית שכל אחד רשאי להצטרף אליה ולהתמודד אליה, בין אם היה בה בעבר, בין היה במפלגה יריבה, ובין אם הוא מצטרף חדש. דלתותינו פתוחות בפני כולם וחברי המפלגה הם שיחליטו מי יהיו נבחריה".

יחימוביץ אמרה כי מה שנראה כתחילתה של אינתיפאדה הוא סימפטום להעדרו המתמשך של הסדר בינינו לבין הפלסטינים. "אפשר אולי לפזר הפגנה בכוח, אפשר לצאת למלחמה, אבל בסופו של יום לא יהיה לנו שקט ונמשיך לחיות על חבית אבקת שריפה כל עוד לא יהיה הסדר".

על המתיחות מול ערביי ישראל אמרה יחימוביץ' כי אסור בשום פנים ואופן ללבות את האווירה ולהתנכר לכלל ערביי ישראל וכי אמירותיו של ראש הממשלה בעניין זה מסוכנות ומבעירות את השטח, היא אף התעמתה עם קריאה מהקהל: "כולם מחבלים" ואמרה כי מדובר בשקר ובהסתה וכי ערביי ישראל הם אזרחים שווי זכויות ושומרי חוק ויש לקרבם ולטפל טיפול עמוק בהדרתם הכלכלית והחברתית מהחברה הישראלית. "שוויון מלא לאזרחי ישראל הערבים הוא גם נכון ומוסרי וגם נבון וכדאי לנו".
נתניהו שבת העבודה יחימוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד