י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האפיפיור נגד המתות חסד: "חמלה כוזבת"

אירועי שבת: קטטה המונית בין דרוזים למוסלמים בכפר אבו סנאן, שר החוץ הגרמני שטיינמייר בדרכו לישראל

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובא ילד בן 10 ממרכז הארץ, שהשתתף בהקפת הכינרת באופניים, נפל מאופניו במהלך הרכיבה ונחבל. מטופל במצב קל עד בינוני עם חבלת ראש בחדר המיון.

לפנות בוקר התקבלה ביומן תחנת פתח תקווה קריאה לעזרה. שוטרי תחנת פתח תקווה פגשו באריתראי כבן 40 באזור התעשיה בעיר אשר סיפר להם כי סיים את עבודתו בפאב והחל ללכת למקום מגוריו - שם פגשו אותו שני נערים, היכו אותו עד זוב דם ושדדו ממנו 50 שקל. שוטרי התחנה החלו בסריקות וחיש אותרו החשודים קטינים בני 17 והכסף. הקטינים נעצרו והחל בעניינם הליך פלילי. הקורבן נזקק לטיפול רפואי ונלקח לבי"ח לטיפול בחבלות שספג.

בעקבות קטטה המונית בכפר אבו סנאן, צוותי מד"א פינו נפגעים למרכז הרפואי נהריה. מבין 43 פצועי האירוע שפונו - נותרו באשפוז במרכז הרפואי נהריה 20 פצועים. 1 אנוש עם פגיעת ראש, 5 קשה עם פגיעות ראש, חזה, בטן וגפיים, 14 פצועים באורח קל עד בינוני מאושפזים במחלקות האורטופדיות, הכירורגיות, א.א.ג, נוירוכירורגיה ואורולוגיה. חלק מהפצועים צפויים לעבור הלילה ומחר ניתוחים. בכפר מצויים כוחות משטרה רבים החוצצים בין תושבי הכפר הדרוזים והמוסלמים ושומרים על השקט.

מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן קיים פגישות עם נציגי שני הצדדים על מנת להרגיע את הרוחות. פיקוד המשטרה פועל על מנת להביא לשקט גם ביום שאחרי. במקביל לפעילות ההרגעה יפעלו צוותי חקירה על מנת להביא את המעורבים בקטטה לדין. מדובר בארוע חמור מאד בו נפגעו אזרחים רבים החיים בשכנות. התגובה המהירה של כוחות המשטרה בראשית הארוע מנעה תוצאות חמורות יותר. בהסכמת הצדדים ובהמלצת המשטרה הוחלט כי הלימודים בבית הספר לא יתקיימו מחר ויתכן אף בימים הקרובים כדי למנוע חיכוך בין התלמידים שיצית שוב את האלימות בכפר.

שריפה פרצה בבית קרקע בין 2 קומות בפקיעין הישנה. שלושה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מערבי השתלטו על השריפה. נזק נגרם לקומה הראשונה והשנייה, 2 בתים סמוכים נפגעו מהעשן. למרכז הרפואי לגליל בנהריה, הובאו 5 נפגעים מצבם קל. אישה בת 42 ובנה בן 17 שסבלו משאיפת עשן, שתי בנותיה בגילאים 14 ו-10 נפגעי חרדה, כמו״כ חבר של הבן כבן 17 סבל שאיפת עשן.

במהלך השבת - חיי שרה - בחברון הגיעו לעיר המונים והתארחו בכל מקום אפשרי. בכניסה לקאסבה נעצר צעיר יהודי בחשד כי זרק אבנים לעבר צעירים ערבים שהטרידו עם בנות יהודיות. הצעיר נלקח למשטרת חברון. כמו כן התרחשו עוד מספר עימותים בין יהודים לערבים בעיר.

בשעות הבוקר הובאו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שני פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. בן 15 במצב קשה עם חבלת ראש, רסיסים בעיניים ופגיעת גפיים. השנייה היא ילדה בת 4 במצב קשה עם חבלות ראש, ושברים בירך ובצלעות. עד כה טופלו במחלקות המרכז הרפואי 436 פצועים סורים.

יחידת חילוץ עין גדי טיפלה במטייל בנחל רחף. המטייל פרק כתף. מדובר בחילוץ הכולל גלישה (סנפלינג). מסוק צה״ל מיחידת 669 הוזעק ופינה את הפצוע לביה״ח.

במרוץ הכנרת שהתקיים הבוקר הגיעו 7 לטיפול במרכז הרפואי פדה פוריה 6 שכבר שוחררו לאחר בדיקות. גבר בן 43 עם שברים לאחר שנפל מהאופנים אושפז, מצבו יציב קל עד בינוני.

בשעה 01:23 נמסר למד"א מרחב דן על הולך רגל שנפגע מרכב סמוך לרציף הרברט סמואל (ליד אבולעפיה בת"א). חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב גבר כבן 50 במצב קשה עם פגיעת ראש מורדם ומונשם.

סמוך לשעה 01:00 נשרף רכבו של תושב ראמה בשנות ה-40. אין נפגעים, הרקע בבדיקה. משטרת כרמיאל פתחה בחקירה.

בכפר מנדא נורו יריות באויר מרכב חולף. אין נפגעים ואין נזק, משטרת משגב פתחה בחקירה.

במהלך בדיקת פרטים של נהגת באיזור טבריה, בן זוגה בן 27 תקף את השוטרים ונעצר, אין נפגעים. החשוד הועבר מחקירה במשטרת טבריה.

בשעה 13:03 נמסר למד"א מרחב אשר על טרקטור שהתהפך סמוך לכניסה לשכ' הצפונית בכפר חורפייש. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו תוך פעולות החייאה לבי"ח נהריה גבר במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מדובר בתושב חורפייש בן 58. משטרת מעלות פתחה בחקירה.

בשדות באזור טובא-זנגרייה נורו יריות, אין נזק, אין נפגעים. נבדק חשד שמדובר בסכסוך על אדמות. משטרת ירדן תחנת ראש פינה פתחה בחקירה ובסריקות.

חמישה צוותים מתחנה אזורית איילון בפיקודו של רשף דני שמש פעלו לחילוץ אישה שנפלה לבור במצפה מודיעין. הלכודה חולצה והועברה למד"א במצב בינוני.

חדשות חוץ:
שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמייר, ביקר ברמאללה וקרא לחידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. הוא נפגש עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ועם שר החוץ ריאד אל-מליכי. אבו מאזן התלונן בפניו על "הסלמה מסוכנת שגרמה ממשלת ישראל בירושלים, במיוחד בהר הבית". מחר הוא צפוי לבקר בישראל.

האפיפיור פרנציסקוס נפגש עם איגוד הרופאים הקתולים באיטליה ואמר כי המתת חסד היא "תחושת חמלה כוזבת" ומהווה חטא נגד אלוהים והבריאה. האפיפיור אמר כי בעיניו רופאים שמסייעים להתאבדותם של בני אדם הם סימפטום של "תרבות ההשלכה", שרואה בחולים ובקשישים חסרי תועלת.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יעזוב מוקדם מהצפוי את הועידה הכלכלית של המדינות המפותחות באוסטרליה, ה-G20, בטרם התקיים הכנס המרכזי של הוועידה. אתר ה"טלגרף" דיווח כי פוטין החליט לעזוב את הועידה לאחר פגישה מתוחה עם ראש ממשלת בריטניה.

מפעל חדש להפקת זהב נחנך בצפון מערב איראן ועתיד להכפיל את התפוקה השנתית מ-3 ל-6 טון. כך דווח בטלויזיה הממלכתית של איראן. ע"פ הדיווח, סגן הנשיא האיראני שהגיע לטקס החניכה אמר שהמפעל יפיק מדי שנה גם 2.5 טון כסף, וטון כספית.

רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, הגיע לביקור פתע בעיראק לראשונה מאז החלה הלחימה בדאעש. זמן קצר לפני נחיתתו בבגדד אמר דמפסי כי הוא "רוצה להבין איך התרומה שלנו מסייעת בשטח".

רעש אדמה בעוצמה של 7.3 בסולם ריכטר הורגש באיי מולוקס באינדונזיה, בעקבותיה פורסמה אזהרת צונאמי. לאחר מכן הוגש רעש אדמה בעוצמה 5 באיי מאלוקו שבאיזור. בשני הרעידות לא דווח על נפגעים או נזק.

ארצות הברית בירכה על החלטת ישראל לאפשר למוסלמים מכל הגילאים להתפלל היום בהר הבית. "זוהי התפתחות חשובה ואנו תומכים בה" אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי והוסיפה, "זהו צעד חשוב שיסייע לשמור על הסטטוס קוו באתרים הקדושים".

לפחות 17 בני אדם נהרגו ו-57 נפצעו בשני פיצוצים של מכוניות תופת בשני מוקדים שונים בצפון בגדד. אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגועים.

לפחות 5,177 בני אדם מתו כתוצאה מהתפרצות מגפת האבולה. כך דיווח ארגון הבריאות העולמי. בנוסף, הארגון דיווח על 14,413 מקרים של הידבקות באבולה בשמונה מדינות שונות. ליבריה היא המדינה שבה המספר הרב ביותר של מקרי מוות כתוצאה מאבולה - 2,812. אחריה נמצאות סיירה לאון עם 1,187 מקרים וגיאנה עם 1,166.

כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש ביצעו ביומיים האחרונים 19 תקיפות בסוריה, ופגעו בעשרה יעדים של הארגון. כוחות הקואליציה תקפו בסוריה גם את ארגון חורסאן, המסונף לאל-קאעידה. במקביל, הקואליציה ביצעה 16 תקיפות בעיראק מיום רביעי האחרון נגד לוחמי ארגון דאעש. לא נמסר כמה מפעילי הארגון נפגעו בתקיפות.

ארגון דאעש הוציא להורג בדיר א-זור שבסוריה את אחד ממפקדיו הבכירים לאחר שהואשם כי גנב ממוסלמים ולקח כספים שהיו מיועדים לארגון. כך נמסר מארגון זכויות אדם סורי.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
אפיפיור קטטה ישראל דאעש אבו סנאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד