י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עלול לרצות עונש מאסר

בכיר בסוכנות הריגול לשעבר נקנס כי הכפיש את פוטין

פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו "לא מסוגלים לנהל מלחמה", כך אמר קולונל סוכנות הריגול לשעבר של רוסיה. הוא נקנס על "הכפשת הצבא הרוסי" ברשתות החברתיות

בכיר בסוכנות הריגול לשעבר נקנס כי הכפיש את פוטין
אילוסטרציה צילום: unsplash

קולונל לשעבר של סוכנות הריגול ברוסיה התלונן כי הנשיא ולדימיר פוטין אשם בכישלונות המלחמה ונקנס על 'הכפשת הצבא הרוסי' ברשתות החברתיות.

ולדימיר קווצ'קוב אמר בבית המשפט במוסקבה כי פוטין, שר ההגנה סרגיי שויגו ואלרי גרסימוב, ראש המטה הכללי, אינם מסוגלים לנהל מלחמה באוקראינה.

הדברים החריפים הגיעו כאשר בית המשפט הרשיע את קווצ'קוב ב"הכפשת הכוחות המזוינים" וקנס אותו ב-40,000 רובל (400 דולרים) על שלושה פוסטים ברשתות החברתיות שהציגו ביקורת על "המבצע הצבאי המיוחד באוקראינה וההנהגה הרוסית".

קווצ'קוב, בן 75, דיבר בבית המשפט על האשמות נגדו, וטען כי "פוטין, שויגו וגרסימוב הם שמכפישים את הכוחות המזוינים הרוסים". הוא גם הכחיש כל מעורבות בפוסטים אנטי פוטין שפורסמו לאחרונה. קווצ'קוב אמר לכתב לפני הדיון כי "פוטין והצוות שלו הם אשמים". הוא יעמוד בפני עונש מאסר אם יורשע שוב באותו אישום.

שר ההגנה שויגו אמר בסוף השבוע לגורמים רשמיים כי יכולתה של אוקראינה להילחם "כמעט מוצתה" ואמר כי המלחמה חשפה נקודות תורפה במערכות נשק מערביות שמוסקבה תפרסם בקרוב.

שויגו אמר שהוא יפרסם פרטים על חולשות הנשק המערבי ושאף אחד מהם אינו בלתי פגיע. "יש לנו נתונים על השמדת טנקים גרמניים, כלי רכב משוריינים אמריקאים, טילים בריטיים ומערכות נשק אחרות", אמר. "אנחנו מוכנים לחלוק את ההערכות שלנו עם השותפים שלנו."

שויגו האשים את אוקראינה בשימוש בתשתיות אזרחיות כדי להסתיר חיילים וציוד צבאי כבד, ואמר כי קייב הפגיזה יישובים אזרחיים במזרח אוקראינה שבשליטת רוסיה. לדבריו, אוקראינה השתמשה בעסקת התבואה של הים השחור ככיסוי לבניית מאגרי נשק ותחמושת באודסה ובנמלים אחרים.

רשתות חברתיות ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד