כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זכוכית משנת 1500

חשד כי אוצר המוזיאון גנב פריטים ומכר אותם באיביי

המשטרה בבריטניה ביקרה בביתו של אוצר המוזיאון הבריטי הנאשם במכירת פריטים גנובים באיביי. שכניו של האוצר הוותיק פיטר היגס, בן 56, תיארו כי הם ראו שוטרים מחוץ לביתו לאחר שהתברר שהוא נאשם בגין פריטים יקרים נעדרים

חשד כי אוצר המוזיאון גנב פריטים ומכר אותם באיביי
eBay צילום: unsplash

שכניו של אדם שהואשם בגניבת חפצים יקרי ערך מהמוזיאון הבריטי סיפרו כי ראו שוטרים מחוץ לביתו. פיטר ג'ון היגס, בן 56, היה אוצר של תרבויות ים תיכוניות במוזיאון המפורסם בעולם בלונדון עד מוקדם יותר השנה - אך מספר פריטים מאוסף האתר התגלו נעדרים ופגומים והחשד כי הוא גנב אותם ומכר אותם באיביי.

הם כוללים תכשיטי זהב ואבנים יקרות, כמו גם זכוכית משנת 1500 לפני הספירה ועד המאה ה-19 לספירה. המוזיאון החל בחקירה של חפצי האמנות, החקירה נפתחה על ידי היחידה לפשיעה כלכלית של משטרת המטרופולין.

שכנים תיארו שראו שוטרים בביתו של היגס ביום רביעי האחרון בבוקר. אחד אמר: "ראיתי כאן בבוקר שניים או שלושה שוטרים במדים, הם נכנסו לבית בין השעות 07:00 ל-08:00.  לא היה לי מושג מה הם עשו כאן".

היגס עבד במוזיאון הבריטי מאז 1993, וכתב מספר ספרים על האוספים, אך הודח השנה. החפצים החסרים נעלמו על פני מספר שנים, כאשר חלקם דווחו שנמצאו באיביי כבר בשנת 2016. מהמוזיאון נמסר כי החפצים הוחזקו במחסן ולא הוצגו לאחרונה.

מנהל המקום הרטוויג פישר אמר לתקשורת הבריטית: "זהו אירוע חריג ביותר. אני מדבר בשם כל העמיתים כשאני אומר שאנחנו מתייחסים ברצינות רבה לשמירה על כל הפריטים שבטיפולנו. המוזיאון מתנצל על מה שקרה, אנחנו נחושים לתקן את הדברים. כבר שינינו את סידורי האבטחה שלנו ואנחנו עובדים לצד מומחים חיצוניים כדי להשלים את מה שחסר, פגום או גנוב"

משפחתו של פיטר היגס הכחישה את ההאשמות, ובנו גרג, בן ה-21, אמר ל"טלגרף" הבריטי כי אביו "איבד כל אמון במוזיאון" ו"רק רוצה הזדמנות לחיות חיים נורמליים". דובר משטרת לונדון אמר: "עבדנו לצד המוזיאון הבריטי, כרגע החקירה נמשכת אין מעצרים".

איביי משטרת בריטניה מוזיאון לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד