י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נהרג בקרבות לצד רוסיה

דיווחים סותרים על מותו של פלסטיני שנלחם נגד אוקראינה

ראמי אל-פארה, בן לאחת החמולות בעזה, נהרג בעת שנלחם עבור רוסיה. ההרוג נולד ברוסיה ב-1994 לאם רוסייה ולאב פלסטיני, והתגורר שנים רבות עם משפחתו ברצועת עזה בילדותו

בניינים הרוסים באוקראינה
בניינים הרוסים באוקראינה צילום: ישי ירושלמי

ראמי אל-פארה, בן לאחת החמולות המשפיעות ביותר ברצועת עזה, נהרג בעת שנלחם לצד רוסיה נגד אוקראינה.

על פי הדיווח בתקשורת באירופה, אביו של אל-פארה, הית'ם אל-פארה, אמר כי בנו מת ב-5 באוגוסט בזמן שנלחם למען רוסיה באוקראינה, מנגד כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו שהוא נהרג ברוסיה. זהו המקרה הידוע הראשון של מות פלסטיני במלחמת רוסיה-אוקראינה.

אל-פארה עסק ב"שמירה על כוחות שפינו מוקשים" אי שם ליד העיר בחמוט באזור דונייצק במזרח אוקראינה, ומת ב-5 באוגוסט "הוא הציל את חבריו הפצועים", אמר אביו.

על פי הדיווח אל-פארה, שנולד ברוסיה ב-1994 לאם רוסייה ולאב פלסטיני, התגורר שנים רבות עם משפחתו ברצועת עזה בילדותו, וחזר לרוסיה כנער. הוא נמלט מעזה לאחר השתלטות חמאס ב-2007. הוא התגורר בעיירה קורגנינסק במחוז קרסנודאר שברוסיה, שם ייקבר בקרוב בלוויה צבאית.

אביו של אל-פארה אמר כי בנו, שהייתה לו גם אזרחות רוסית וגם דרכון פלסטיני, לא גויס ללחימה באוקראינה, אלא חתם מרצונו על חוזה עם משרד ההגנה הרוסי.

"הוא מת מוות של קדושים מעונים למען רוסיה הגדולה", אמר אביו של אל-פארה, וכינה את בנו "גיבור". לדבריו, ההפגזה האוקראינית שגרמה למותו של בנו היא "מעשה פחדני", מכיוון שהוא "לא נלחם, אלא עסק בפינוי מוקשים.

מנגד דיווחים קודמים בתקשורת הפלסטינית הביאו פרטים סותרים על מותו של אל-פארה.

בדיווח אחד נאמר כי אל-פארה מת "ברוסיה במהלך מתקפת טילים", העיתון הערבי " אל-חיאת" אמר כי הוא נהרג בפיצוץ רימון במוסקבה.

יבגני פינקל, העורך הראשי של העיתון הישראלי בשפה הרוסית Newsru.co.il, אמר ל'רדיו ליברטי' כי חמולת משפחת אל-פארה היא "אחת המשפיעות ביותר בדרום רצועת עזה".

אתר אינטרנט השייך לשבט אל-פארה פרסם ידיעה על מותו ב-10 באוגוסט: "רמי הית'ם אל-פארה הצעיר הלך לעולמו".

 

עזה מלחמת אוקראינה רוסיה פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד