ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

8 עצורים בחשד לניסיון סחיטת בנק לאומי

יחידת הסייבר עצרה 8 בני אדם, שעל פי החשד היו מעורבים בניסיון לסחוט את הבנק באיום לחשוף פרטי לקוחות

8 עצורים בחשד לניסיון סחיטת בנק לאומי

הותר לפרסום, כי יחידת הסייבר בלהב 433, עצרה הבוקר (שבת) בתום חקירה מואצת
ומורכבת ברשת, שמונה חשודים בארץ ובחו"ל, עובדי חברת כרטיסי אשראי לאומי קארד לשעבר, בחשד לעבירות סחיטה באיומים כלפי בנק לאומי, תוך דרישת כופר בסך מיליוני שקלים ואיומים כי ימכרו את המידע הפיננסי הנמצא ברשותם - פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות - לכל המרבה במחיר.

מעצרם של המעורבים זיו דרין, אברהם דוד, אסף מור, אלעד אבולעפיה ומוטי שילון הוארך עד ה-20 לחודש.

ראשיתה של הפרשה, במייל שנשלח להנהלת הבנק לפני כשבועיים מהחשוד המרכזי - עובד חברת כרטיסי האשראי לשעבר שפוטר לפני כשנה ושוהה בתאילנד, שטען כי העתיק בעת העסקתו קבצים של חברת האשראי וכאמור דורש כופר כסף תמורת אי פרסום הקבצים או מכירתם באופן שיפגע בחברה.

בתוך כך, יחידת הסייבר בלהב 433 בשת"פ יחידת המו"מ באגף המבצעים, החלו בחקירת הפרשה סביב השעון, אשר כללה פעולות חקירה ברשת לצד פעולות מו"מ במטרה לאתר בראש ובראשונה את הקבצים ולנטרל את האיום הנשקף ללקוחות חברת האשראי, לתפוס את החשוד ושותפיו המסווים עצמם ברשת ולאסוף את הראיות הנדרשות נגדם.

כאמור, צוותים מיוחדים של להב 433 עצרו הבוקר 7 חשודים ממרכז הארץ ובמקביל נעצר השמיני ע"י משטרת תאילנד, בתאום עם משטרת ישראל ונציג המשטרה והמשרד לביטחון פנים ששוהה בבנגקוק, כאשר על פי החשד ביצע משם את פעולות הסחיטה.

רשויות ההגירה התאילנדיות ביטלו את אשרת השהייה שלו בתאילנד וגירשו אותו לישראל. כמו כן נתפס מחשבו האישי של החשוד וציוד נוסף, ואלה נבדקים על ידי חוקרי יחידת הסייבר שטסו לתאילנד למטרה זו.

בנוסף, נערך חיפוש בבתי החשודים על ידי חוקרי מחשב מיומנים, על מנת לשלול הימצאותם של קבצי מחשב נוספים שכאמור הוצפנו בשרתי מחשב מרוחקים, ובכך לסיים את הפרשה בהצלחה, עם מעצר החשוד, איסוף הראיות הנדרשות והשבת המידע הרגיש לבעליו למניעת הנזק הפוטנציאלי.

המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, שיבח את פועלה של להב 433 בהתייחסו לפרשה במהלך שיחה עם ראש היחידה, ניצב רוני ריטמן: "הוכחתם שוב נחישות ומקצועיות בהובלת חקירה רגישה ומורכבת בארץ ובחו"ל, יחד עם גופי אכיפה וכלכלה נוספים. התנהלותה הדיסקרטית של לה"ב 433 בכלל ויחידת הסייבר בפרט, הבטיחה שליטה בחקירה ובמודיעין עד למעצר החשודים והמעורבים בפרשה
ונטרול האיום הפיננסי על לקוחות חברת האשראי".

ביחידת הסייבר של להב 433 מדגישים: "אנו ערוכים כל העת עם הכלים המקצועיים, על מנת להתמודד עם איומי הסייבר ברשת ולאורך כל הפרשה, פעלנו בכל האמצעים בשת"פ עם נציגי הבנק להגן על כספי הלקוחות".
סחיטה אשראי כספים לאומי פרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד