כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"הרגשתי דקירה בצוואר, הסתובבתי וצעקתי"

בראיון מיוחד ובלעדי ל'בחדרי חרדים', מספר הרב יהושע מליק, שהותקף על ידי צעיר גוי באנטוורפן ונדקר בצווארו, על החוויה הקשה • "למרבה הנס, אברך נוסף שעבר ברחוב הבחין בי והניס את התוקף" • "הוא פגע בי במקום רגיש, ודם רב ניגר. אך בנס הוא לא פגע בעורק ראשי, שהיה יכול לפצוע אותי בצורה קשה מאוד"

חרדים באנטוורפן. צילום ארכיון
חרדים באנטוורפן. צילום ארכיון

יהושע מליק, האברך הבעלזאי שהותקף באנטוורפן הבוקר (שבת) בדרכו לבית הכנסת, משחזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את רגעי הפחד: "הרגשתי דבר מה דוקר אותי בצד הצוואר, לא ידעתי מה זה. הסתובבתי, הבחנתי בצעיר להוט המנסה לדקור אותי שוב והתחלתי לצעוק", הוא מספר.

"למרבה הנס, אברך נוסף שעבר ברחוב הבחין בי והניס את התוקף". מליק היה בדרכו לבית המדרש בעלזא, כשהוא חבוש בשטריימל ועטוף בטלית, לבוש כיהודי - כמו שאר אנשי הקהילה. ההופעה היהודית אכן בולטת באיזור, אך למרות זאת עד היום לא היו תקיפות חמורות.

בית הכנסת בעלזא - אליו הלך מליק, נמצא בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית באנטוורפן, ומקרה התקיפה אירע ממש בסמוך לשם. ככל הנראה, הדוקר נמלט לתחנת הרכבת.

לא מדובר בתקיפה ראשונה, אולם "פעם ראשונה שתוקפים יהודי עם סכין", מספר מליק, ששוחרר בשבת אחר הצהרים מבית החולים. "הוא פגע בי במקום רגיש, ודם רב ניגר. אך בנס הוא לא פגע בעורק ראשי, שהיה יכול לפצוע אותי בצורה קשה מאוד".

לדבריו, "מדובר בתקיפה על רקע אנטישמי, אין שום סיבה אחרת שעולה במוחי בגינה הוא תקף אותי, ללא שום התגרות מצידי".

הוא פונה לבית החולים האיזורי, שם טופל ושוחרר כעבור מספר שעות.

בתקופת החגים, המשטרה המקומית מאבטחת את בתי הכנסת והמרכזים היהודים יחד עם חברת 'השמירה', אולם במהלך השנה מי שמאבטח את ריכוזי היהדות הם 'השמירה' בלבד ומאז הדקירה הם הגבירו את האבטחה באיזור.

בשבת רגילה אין מתנדבים ליד כל בית כנסת, אבל תמיד יש אנשים בשטח. היום, לאחר שנודע על האירוע, הוקפצו כל המתנדבים, ולקראת סיום התפילה כבר אבטחו את הרחובות.
בעלזא דקירה אנטוורפן מליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד