י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ידע את סודות פוטין

גנרל רוסי בכיר מת רגע לפני בקשת שחרור על תנאי

גנרל רוסי בן 69 שידע את סודות ארמון הים השחור של פוטין, מת באופן מסתורי בכלא לפני בקשת שחרור על תנאי. זהו מפקד בכיר שני שמת בנסיבות לא ברורות תוך ימים ספורים. הגנרל גנאדי לופירב, חלה לפתע ואושפז בבית החולים. הוא מת בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי

גנרל רוסי בכיר מת רגע לפני בקשת שחרור על תנאי
אילוסטרציה צילום: freepik

גנרל רוסי שהיה שומר הסודות של ארמון הים השחור של הנשיא ולדימיר פוטין, מת באופן מסתורי בכלא. הגנרל גנאדי לופירב, בן 69, חלה לפתע ביום שני האחרון. הוא סבל מקשיי נשימה והרופאים אמרו לו שהוא סובל מלוקמיה שלא אובחנה בעבר. כעת עולה החשד כי הוא הורעל בדיוק כשהפך זכאי לשחרור על תנאי.

הגנרל נכלא לעשר שנים בשנת 2017 על ידי בית משפט צבאי לאחר שהואשם בלקיחת שוחד והחזקה בלתי חוקית של תחמושת - אישומים אותם תמיד הכחיש.

כששירת בשירות ההגנה הפדרלי [FSO], הוא פיקח באופן אישי על בניית ארמון על ראש הצוק הענק של פוטין, בית מגורים פרטי שנבנה בכספי מדינה בים השחור. הוא גם היה אחראי על מעון רשמי של המדינה בסוצ'י.

עד לכלא הוא היה אחד מעוזרי הביטחון הקרובים ביותר של פוטין, ונראה עם נשיא רוסיה וראש ממשלת בריטניה דאז טוני בלייר במוסקבה ב-2002.

מותו מגיע לאחר מוות של גנרל רוסי אחר, שהוביל את הפלישה לאוקראינה עד שטוהר על ידי פוטין, גם הוא מת פתאומי באופן חשוד.

הוא היה בריא בשבוע שעבר, הוא דיבר עם בנו אלכסנדר ונראה שהוא בסדר, אך לפתע הגנרל לופירב חלה ביום שני והתלונן על קשיי דיבור ונשימה.

"הוא לא יכול היה לנשום והיה לו קול צרוד", כך דיווח ערוץ רוסי בטלגרם שהשווה את הסימפטומים לאלו של אויב נוסף של פוטין, אלכסיי נבלני, שהורעל ברעל נוביצ'וק.

לופירב נלקח ביום שני האחרון ממושבת עונשין מספר 3 באזור ריאזאן לשני בתי חולים. הוא אמר בטלפון לבנו אלכסנדר: 'לקחו אותי תחילה לסקופן (בית חולים), והם לא מצאו שום דבר, עכשיו הביאו אותי לבית החולים האזורי ריאזאן, ואמרו שיש לי לוקמיה".

הבן אמר: "אבל האם לוקמיה היא לא סרטן? זה בטוח לא הצליח לתפוס אצלך תוך יומיים בלבד?".

בשיחה עם התקשורת אמר אלכסנדר: "דיברתי גם עם ראש היחידה הרפואית שלהם, שאמר שבדיקת הלב שלו חזרה תקינה והריאות היו נקיות. קשה לומר מה בדיוק קרה. התכוננו להגיש בקשה לשחרור על תנאי, כי הגיע הזמן להגיש בקשה, ועכשיו פתאום הוא מת. הכל קרה בצורה מאוד מוזרה, ומהר מדי".

מוות מסתורי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד