כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עדיף שתסתום את הפה"

הח"כ הדתי ביקש לנאום בקפלן, מנהיג המחאה תקף

חבר הכנסת מתן כהנא ביקש משקמה ברסלר לשאת נאום בהפגנה נגד הרפורמה בקלפן: "אם נראה לך מתאים - אשמח לעמוד לצידך על הבימה" | מנהיג המחאה רועי נוימן הגיב בחריפות: "עדיף שתסתום את הפה"

הח"כ הדתי ביקש לנאום בקפלן, מנהיג המחאה תקף
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש פירסם חבר הכנסת מתן כהנא ממפלגת המחנה הממלכתי פוסט בו פנה למנהיגת המחאה נגד הרפורמה המשפטית שקמה ברסל, וביקש ממנה לשאת נאום בהפגנה שתיערך במוצ"ש בקפלן.

"‏שקמה שבוע טוב, בימים האחרונים נגררתי להתכתשות מיותרת מולך ברשתות החברתיות. השיח הזה בינינו רק מזיק למטרה המשותפת אליה אני משוכנע ששנינו חותרים: מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, פורחת ומשגשגת, נאמנה לערכי מגילת העצמאות", כתב.

עוד הוסיף: "יש לי הצעה. הכנתי נאום להפגנה בקפלן. אם נראה לך מתאים, אשמח לעמוד לצידך על הבימה".

כהנא צירף נאום בו כתב בין היתר: "תודה לכם על שבזכותכם נמנעה פגיעה קשה בדמוקרטיה. אתם אלה שהורדתם מהפרק את המתווה המקורי שהציע שר המשפטים. מה שאנחנו נבחרי הציבור לא מצליחים לעשות בכנסת, אתם, בהתייצבות נחושה שבוע אחר שבוע בכיכרות, בצמתים ובגשרים הצלחתם לעשות. תודה לכם.
כל מי שנמצא כאן הערב רוצה שמדינת ישראל תשגשג ותפרח כמדינה יהודית ודמוקרטית הנאמנה לערכי מגילת העצמאות".

רועי נוימן, אחד ממנהיגי המחאה, ענה לכהנא בטוויטר תגובה חריפה: "הי מתן, בתחילת הדרך לקחנו החלטה לא להזמין פוליטיקאים מכהנים לדבר בקפלן, היתה לזה סיבה מאוד פשוטה: אנחנו מכירים אתכם.

אנחנו מכירים אותך ואת הדעות שלך שמשתנות לפי מזג האוויר והסקרים היומיים. אנחנו יודעים שהמחויבות שלך לכסא קודמת לערכים הדמוקרטיים. בגלל זה נכנסת למריבות עם שקמה כי פילבר הסביר לך שזה מה שטוב לך".

עוד הוסיף לתקוף: "אנחנו מנהלים מלחמה על בסיס הנשמה של מדינת ישראל, על הערכים הדמוקרטיים שלה, על שוויון וחופש - לא על נקודות בסקרים של פילבר. אז לא תהיה בקפלן לא רק כי אתה על הגדר המדומיינת שכבר לא קיימת, אלא כי אתה במשך שבועות ארוכים מאוד פוגע במאבק, יוצא נגד האמיצים בישראלים והישראליות שנאבקים על נשמת אפה של הדמוקרטיה".

נוימן סיים: "עשה טובה אחת, במקום לכתוב ציוצים עלובים שמזמינים את עצמך לנאום, סתום את הפה והמקלדת, תפסיק להפריע למאבק החשוב מקום המדינה, כרגע זאת תהיה התועלת הגדולה ביותר שתוכל לעשות".

הרפורמה המשפטית מתן כהנא כוח קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד