כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיקון גורלי

מתקין המזגנים נפל ונהרג: הרב אברהם לוי הותיר אלמנה ושלושה יתומים

'האברך המתקין' – הרב אברהם לוי היה מחשובי האברכים בקריית הרצוג בבני ברק • תלמיד חכם שעיקר עיסוקו בתורה הקדושה • בשעות 'בין הסדרים' היה מתקין מזגנים כדי לפרנס את עולליו • על העבודה המפרכת, הוא שילם בחייו

מתקין המזגנים נפל ונהרג: הרב אברהם לוי הותיר אלמנה ושלושה יתומים
הרב אברהם לוי ז"ל צילום: באד

טרגדיה נוראה בבני ברק, עם פטירתו של הרב אברהם לוי, אברך תלמיד חכם מתושבי קריית הרצוג, שנהרג בדמי ימיו והוא בן 35 בלבד.

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

הרב לוי היה אברך כולל מן המניין, היה נוהג ללמוד בסדרי הכולל מתחילתם ועד סופם, ובין לבין היה מתקין מזגנים ומרוויח את לחמו בזעת אפיים.

חוג הלקוחות של הרב לוי ידעו היטב, את התקנות המזגנים הוא מבצע רק בשעות 'בין הסדרים'. בין השעה 13:00 ל-16:00 בצהרים, ובמקרים דחופים הוא יכול לבוא ולבצע התקנה בשעה 19:30 בערב, אחרי שעות הכולל.

למרבה הצער ולגודל הטרגדיה, בהתקנה האחרונה שלו, נפל הרב לוי מהחלון של הקומה השמינית בבניין מגורים בתל אביב, נחבט במזגן המותקן קומה אחת מתחת, בקומה השביעית, ומשם נפל אל הרצפה מגובה של שבע קומות.

מותו נקבע במקום בתוך זמן קצר מאוד.

הרב לוי הותיר אחריו אלמנה צעירה שתי בנות: נערה בת 15 וילדה בת שמונה, וכן ילד בן חמש שנים שעדיין לא יודע ולא מסוגל לומר 'קדיש' אחר אביו המנוח.

הילדים לא מפסיקים לבכות, הרב אברהם היה כל עולמם, הם היו קשורים אליו בלב ונפש, וכעת הלך למנוחות ואותיר אותם שבורים ורצוצים עד דכא.

הציבור נקרא לעזור ולסייע, כי המצב בביתם חמור כבר עכשיו, ובאם לא תהיה התגייסות ציבורית של ממש למענם, הם יגיעו במהרה לפת לחם רחמנא ליצלן.

"הוא היה עמוד התווך של המשפחה והקהילה", מספר אחד מחבריו הקרובים, "תמיד התספק במועט, השתדל לתת צדקה כמיטב יכולתו, היה עובד לפי הצורך כדי להביא פרנסה הביתה, אבל עיקר העיקרים של העיסוק שלו היה לימוד התורה. עכשיו חייבים לעזור למשפחה שלו, אין ברירה אחרת. אם אנחנו לא רוצים שיהיו כאן ילדים רעבים ללחם שסובלים מחרפת רעב של ממש – חייבים לתת הם יד ולסייע להם!".

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר מתקין מזגנים הרב לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד