כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עצרת תפילה נערכה בשבת

תפילות בחסידות: האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק אושפז בביה"ח

תפילות נרגשות בחסידות תולדות אברהם יצחק לרפואת האדמו"ר שנחלש בימים האחרונים עקב בעיה רפואית בכליות. הרבי אושפז בבית החולים ובעיצומה של השבת התכנסו החסידים לתפילה לשלומו. בנו של האדמו"ר נשא דברים במקומו בסעודה שלישית. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

תפילות בחסידות: האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק אושפז בביה"ח
הרבי מתולדות אברהם יצחק צילום: שוקי לרר

לקיים בנו חכמי ישראל: בחסידות תולדות אברהם יצחק בפרט, ובעולם החסידות בכלל, ניכרת דאגה סביב מצב בריאותו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק אשר נחלש בשבועות האחרונים, עקב בעיה שנמצאה בכליותיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בצהריים אושפז האדמו"ר בן ה-80 בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם יעבור סדרת בדיקות וטיפול רפואי, לצד הרבי נראו בבית החולים העסקנים לבית ברוין הרב שמעון ברוין ובנו חזקי שטפלים בכל העניינים. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי כבר תקופה ארוכה שהרבי לא חש בטוב. הכל החל מאז אשפוזו של הרבי בשנה שעברה אחרי חג הפסח, גם אז נחלש עקב אותה בעיה, ואחר טיפולים שוחרר ומאז עובר הרבי בדיקות קבועות בכל כמה שבועות, בכדי לשמור על מצב בריאותו. 

בשבועות האחרונים נמצאה זיהום בכליותיו ונראה כי הכליות אינן פועלות עוד כראוי מה שמקשה על המשך סדר יומו של הרבי עקב חולשתו. בעקבות בדיקה שנערכה בימים האחרונים, אמר רופאו של הרבי כי אם תמשך בעיה זו יצטרכו להתחיל לעשות טיפולי דיאליזה לאחר שעקב גילו של הרבי לא יתאפשר לעשות השתלה. 

כבר ביום רביעי האחרון התקיימה עצרת תפילה המונית של מאות חסידים בציון הרשב"י במירון שם אמרו את כל ספר תהילים לרפואתו של הרבי, אך בשבת האחרונה באמצע תפילת שחרית חש הרבי בחולשה גדולה, והרבי נאלץ לצאת באמצע התפילה. לאחר התפילה הודיעו כי עקב המצב יתקיים מנין לאמירת כל ספר תהילים בעצם יום השבת, כשבעשה 17:00 בצהרי יום שבת נאספו מאות בהיכל בית המדרש הגדול במאה לעצרת תפילה, כשבהמשך הרבי גם לא יצא לסעודה שלישת. 

בנו של הרבי, הרה"צ רבי יואל קאהן רב הקהילה בלונדון, דיבר לציבור בסעודה שלישית ואמר כי המצב אכן לא פשוט, וחייבים לקרוע שערי שמיים שלא יצטרכו להתחיל בטיפולי דיאליזה, וביקש מהחסידים להתחיל בתפילות קבועות למען בריאותו של הרבי.

בין השאר אף חשף כי בפעם האחרונה שהרבי נחלש ואושפז בבית החולים אמר הרבי לבניו כי נראה שמשמיים החליטו שכבר מספיק השפיע לרבים, וכעת יכול לעבור לדרך שהיה ברוז'ין, כשבכוונתו לערוך את הטישים וסדר היום באופן סגור ופרטי בבית, אך בנו של הרבי, רבי יואל אמר לרבי, כי באחד השנים כשנחלש, נסע אז לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה בכדי להזכיר את שמו של הרבי לתפילה, ועוד לפני שדיבר על המצב אמר לו רבי דוד, שיודע מה בקשתו, ומבקש ממנו למסור לאביו, שאפילו שנראה שמלמעלה רוצים שיפסיק להשפיע ברבים, ואכן הרופאים מבקשים שיתחיל לנוח, ושיפסיק בפעולות הקודש, אך שלא ירתע מזה, ושימשיך בעבודת הקודש ברבים בכל אופן ולא כמו שהרופאים קבעו, כי זה שליחות קודש מלמעלה להשפיע לדור, ובוודאי שמשום כך זה לא יזיק. 

בנו של הרבי ביקש מהציבור כי צריכים את התפילות של בני הקהילה, ולכך מבקש שכל משפחה יקבלו עליהם לומר ספר תהילים בכל יום למען בריאותו של הרבי, ובכך יכולים בני הקהילה לומר בכל יום לפחות אלף ספרי תהילים, וכך נזכה לרפואה שלימה בקרוב.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה ולעורר רחמי שמיים מרובים עבור האדמו"ר רבי שמואל יעקב בן יענטא לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

תולדות אברהם יצחק כליות אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד