א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"מנסה ליצור סערה"

גורם ישראלי נגד שגריר אוקראינה: "פוגע ביחסים הטובים בין המדינות"

גורם דיפלומטי ישראלי תקף את האיום של שגריר אוקראינה: "זו לא הפעם הראשונה שהשגריר מנסה ליצור סערה תקשורתית ובכך פוגע ביחסים הטובים בין המדינות" | מוקדם יותר היום השגריר איים כי בשל גירוש האוקראינים - שערי המדינה ייסגרו בפני רבבות המתפללים בראש השנה

גורם ישראלי נגד שגריר אוקראינה: "פוגע ביחסים הטובים בין המדינות"
ערב שבת באומן צילום: פלאש 90

'גורם דיפלומטי ישראלי' הגיב היום (ראשון) בחריפות נגד שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצוק, שאיים להגביל כניסת חסידים לאומן בראש השנה בעקבות ההתנהלות הישראלי.

הגורם צוטט ב'חדשות 13' אומר: "אין בסיס לאיומי השגריר - בכירים ממנו באוקראינה הבהירו זאת לגורמים ישראלים. ישראל הוכיחה את מחויבותה לאוקראינה ולעם האוקראיני. זו לא הפעם הראשונה שהשגריר מנסה ליצור סערה תקשורתית ובכך פוגע ביחסים הטובים בין המדינות".

כזכור, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי העביר מסר חמור לישראל במסגרת התדריך השבועי שלו לאזרחי אוקראינה: "הקשבתי לדו"ח של משמר הגבול, משרד החוץ, המודיעין על היחס לאזרחינו - מהגרים שנמצאים במדינות שונות, ובנוגע למשטרי ויזה. הדברים שאיתם מתמודדים אזרחי אוקראינה בעצם בסוגיית הוויזה. מנהלים האחראים לנושאים אלו קיבלו משימות מתאימות. יש להבטיח את זכויות האזרחים האוקראינים".

ממשלת אוקראינה העבירה מסר חד משמעי לישראל: "אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן. אוקראינה תפסיק את הסכם ביטול האשרה עם ישראל".

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק הבהיר כי דבריו של הנשיא זלנסקי כוונו לישראל: "ממשלת אוקראינה לא תסבול השפלה של אזרחיה בעת הכניסה לישראל. אנו נעצור את הסכמי ויתור הוויזה הדו-צדדיים שלנו כפי שנקבע בסעיף 7 להסכם הבין-ממשלתי. האפשרות הזו נמצאת על שולחנה של ממשלתנו.

לא יעלה על הדעת שנצטרך לצאת מגדרנו לארח עשרות אלפי ישראלים באומן, עם סיכון ביטחוני גבוה, ועם מאמץ לוגיסטי עצום, כאשר מנגד – ממשלת ישראל מתעללת באזרחינו המגיעים לישראל במסגרת האמנה בין שתי המדינות. אם ישראל רוצה שאזרחיה יוכלו להגיע לאוקראינה כתיירים, כולל אומן, אני מאמין שראש הממשלה, נתניהו, צריך להתערב, באופן אישי, במציאת פתרון למצב העניינים הנוכחי".

אוקראינה אומן יבגן קורניצ'וק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד