כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עצור מעל 24 שעות

המשפחה מתחננת לסיוע: צעיר חרדי עצור במצרים

בחור חרדי בן 18 נעצר בסיני לאחר שנקלע לעימות עם תושב מקומי. חבריו טוענים כי הוא לא אכל מעל 24 שעות ולא נותנים להם להכניס אוכל כשר. ממשרד החוץ נמסר: "המקרה מטופל על ידי קונסול ישראל במצרים והמחלקה לישראלים בחו"ל"

המשפחה מתחננת לסיוע: צעיר חרדי עצור במצרים
הישראלי במעצר צילום: באדיבות המצלם

בחור חרדי בן 18, חסיד חב"ד, שהגיע לעיר נואיבה שבסיני - מצרים כדי לדאוג למטיילים ישראלים לאוכל כשר בסיני, נעצר על ידי הרשויות. ביום שבת האחרון הוא סייע לעשות שבת כשרה עם כלל שומרי הכשרות כדי "לקרב את הגאולה ולזכות לאחדות עם ישראל בסיני" כלשונו.

על פי עדויות של חבריו, בצאת השבת רצו כל הישראלים לעשות תמונה קבוצתית של מעל מאה מטיילים ישראלים, הבחור החב"דניק רצה להחזיק דגל של חב"ד אך בעל המקום לא הרשה, לטענת חבריו של הבחור הוא בא להחזיר את הדגל לשקית, אך אחד מצוות העובדים של המקום הגיע בלהט וכעס על הבחור ודחף אותו לעיני כולם, כתגובה הישראלי דחף אותו בחזרה וביקש שיניח לו.

לטענת חבריו המצרי המשיך לתקוף אותו למרות ניסיון ההפרדה מצד הישראלים. צוות המקום החליט לחסום בגופו את היציאה ובמקום התפתחה קטטה, לטענת הישראלים בעל המקום כיבה את הווייפי ולא נתן האפשרות לדווח על המקרה.

למזלם היו ביניהם ישראלים שרכשו כרטיס סים מצרי ובכך ניתנה להם האפשרות לדווח למשפחות בארץ על המקרה בניסיון להגיע לקונסוליה והשגרירות הישראלית במצרים.

לטענת חבריו, הבחור הישראלי נלקח לתחנת המשטרה בכפוף להבטחה של המצרים ובעלי המקום, כי הם לוקחים את הבחור למשטרה רק כדי לעשות "סולחה" ולשחרר מיד את הישראלי חזרה לחבריו הישראלים, אך הבחור עדיין עצור למעלה מ-24 שעות, לטענת חבריו נאמר לו שרק אם יחתום על מסמכים יוכל להשתחרר.

הבחור הישראלי היה עייף תשוש ולא מרוכז וחתם כי הבטיחו לו שישחררו אותו מיד בתום החתימה וסגירת ה"סולחה". אך למרבה הצער הישראלי חתם בתמימות על מסמכים בערבית כי רצה כבר ללכת, ואז השאירו אותו עצור בלי טלפון בלי אוכל כשר בלי מים ובלי תנאים בסיסיים במעצר.

יש לציין כי הבחור לא שולט בשפה הערבית או האנגלית ולא נותנים לחבריו הישראלים להכניס לו אוכל ושתייה וגם לא לתקשר איתו ולדעת שהכל בסדר.

ממשרד החוץ נמסר: "אזרח ישראלי נעצר בסיני לאחר שנקלע לעימות עם תושב מקומי. המקרה מטופל על ידי קונסול ישראל במצרים והמחלקה לישראלים בחו"ל שנמצאת בקשר עם בני משפחתו".

שירן אלמדו, עו"ד המייצגת את המשפחה מסרה: "הסיפור מצטייר כפרובוקציה של בחור יהודי שעטה על עצמו דגל במדינה ערבית ויצר מהומה. הסיפור האמיתי הוא שהבחור פעל בהתנדבות לבשל אוכל כשר למטיילים במקום האהוב עליו ביותר - סיני ועשה זאת בחודשיים האחרונים. סוף השבוע האחרון היה אמור להיות האחרון שלו שם, וכנראה היה קיים לחץ מבתי הארחה סמוכים שלא אהבו את תנועת המטיילים אצל שכנם וגרמו למהומה".

משרד החוץ חב"ד סיני מצרים קטטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד