כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בדק אפשרות גיור

המועמד לנשיאות ארגנטינה לומד תורה ואוהב את ישראל

חאבייר מיליי, מנהיג ימני קיצוני שהשיג ניצחון מפתיע שפתח לו את הדרך להפוך למועמד המוביל לנשיאות בארגנטינה, לומד תורה ואוהב את ישראל וכלכלן מוערך עם דעות מתועדות היטב כלפי יהודים ומדינת ישראל

המועמד לנשיאות ארגנטינה לומד תורה ואוהב את ישראל
חאבייר מיליי מוקף בתומכיו צילום: Javier Milei facebook

חאבייר מיליי, מועמד הימין לנשיאות ארגנטינה עלה השבוע לכותרות לאחר שניצח באופן בלתי צפוי בפריימריז במדינה. מיליי, מעריץ של דונלד טראמפ, זכה לפופולריות והבטיח שינויים קיצוניים בכלכלת ארגנטינה, מערכת החינוך והמדיניות הסביבתית.

ההצבעה בפריימריז הארצית בארגנטינה היא חובה במדינה, מה שנותן משמעות נוספת ואינדיקציה לקראת הבחירות באוקטובר השנה.

מיליי הוא תומך נלהב של ישראל, שהתחייב בשנה שעברה להעביר את שגרירות ארגנטינה מתל אביב לירושלים, דבר ששיקף את אחד המהלכים הראשונים של הנשיא טראמפ עם כניסתו לתפקיד בתחילת 2017. כך מדווח העיתון היהוד הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.

הוא כלכלן מוערך, יש לו קשר חזק ליהודים וגם לישראל. על פי ראיון לעיתון הספרדי "אל פאיס" מתחילת השנה, מיליי לומד תורה מדי יום ביומו ומשוחח באופן קבוע בוואטסאפ עם הרב שמעון אקסל וואניש, הרב הראשי של הקהילה היהודית הספרדית המרוקאית בארגנטינה.

הרב וואניש אמר לכאורה למיליי שעליו לקרוא את "כתבי הקודש היהודיים" כדי לקבל טיפים על "ניתוח כלכלי". מיליי, שהוא חלק מהרוב הקתולי של ארגנטינה, נשאל גם אם הוא מתכנן להתגייר לאור לימודיו.

"אם אתה מתגייר אתה מחויב לשמור שבת. אם אני נשיא ויש שבת, מה אני עושה? האם אני מתנתק מהמדינה מיום שישי עד שבת? יש כמה בעיות שיהפכו את זה לבלתי מתאים". הוא אמר שהוא לא יתגייר, בנוסף הוא ביקר בקברו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל בקווינס, ניו יורק.

הוא גם יצר מחלוקת מסוימת עם התייחסויותיו ליהדות. בינואר 2022, תוך כדי דיון על חיסונים לקורונה, הוא תיאר את החיוב לקבל חיסונים, כדומים לטלאי הצהוב שיהודים נאלצו לענוד בגרמניה הנאצית.

ארגנטינה ישראל תורה הרבי מיליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד