כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אין יעדים

המודיעין האמריקני פסימי: חשש שמלחמת אוקראינה תימשך עוד שנים

ממוסקבה ועד וושינגטון יודעים כי המלחמה תימשך עוד שנים, היעדר יעדים אסטרטגיים ברורים וברי השגה מצביעים על סכסוך ארוך. ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות העיקריות, כמו גרמניה, רוצות למנוע מרוסיה לנצח במלחמה, אך חוששות מהעלויות

המודיעין האמריקני פסימי: חשש שמלחמת אוקראינה תימשך עוד שנים
הקרב על קייב צילום: Pixabay

לאחר דיווחים על כך שבמתקפה הנגדית לא הצליחה אוקראינה לשחרר שטחים שנכבשו בידי רוסיה, מומחים מערביים מזהירים כי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה עלולה להפוך לסכסוך ממושך למספר שנים נוספות.

הסיבה היא לא רק שהלחימה בקו החזית נעה באיטיות, אלא גם משום שלאף אחד מהשחקנים הגדולים אין מטרות פוליטיות ברורות ברי השגה, כך לפי ה'וול סטריט ג'ורנל'.

לפי הדיווח, המטרה המרכזית של מתקפת הנגד האוקראינית הייתה להחזיר את שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה, אך נראה שהיא הפכה מחוץ להישג ידה גם עם תמיכה מערבית. ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות העיקריות, כמו גרמניה, רוצות למנוע מרוסיה לנצח במלחמה, אך חוששות מהעלויות והסיכונים אם אוקראינה תנצח באופן מוחלט. כמה פקידים מערביים החלו לשרטט תרחישים להסכמים שמטרתן לסיים את המלחמה, אך עד כה הם אינם תואמים את המטרות של קייב או המטרות של מוסקבה.

המטרות המוצהרות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הן עדיין הגמישות ביותר, והן נעות בין "התמודדות עם תכנונים אימפריאליסטיים שאפתניים" ועד לשליטה בשטחים אוקראינים נוספים. המטרה ארוכת הטווח של פוטין להחזיר את אוקראינה לשליטתה של מוסקבה נראית לא מציאותית כעת.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי מטרת הסיוע של ארה"ב לאוקראינה היא לשים את אוקראינה "בעמדה החזקה ביותר האפשרית למשא ומתן הסופי לשלום", מבלי לציין את התנאים שעליה לשאת ולתת.

הערכות המודיעין האמריקניות האחרונות כעת פסימיות והעלו שאלות לגבי האם כוחות אוקראינים יוכלו לפרוץ את ההגנות הרוסיות עד החורף, יעד אסטרטגי מרכזי עבור קייב.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד