כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מלחמת חורמה בתופעה

משרד הבריאות מקדם: הגבלות דרמטיות על מעשנים בישראל

במשרד הבריאות מכריזים על שורת צעדים מרחיקי לכת למלחמה בעישון בישראל: איסור מכירת סיגריות בטעמים וחד-פעמיות אלקטרוניות, הגבלת נקודות המכירה ואזהרות בתמונות על חפיסות | כל הפרטים

משרד הבריאות מקדם: הגבלות דרמטיות על מעשנים בישראל
עישון סיגריות צילום: Abir Sultan /Flash 90

משרד הבריאות פירסם הבוקר (שני) מתווה פעולה לכלל מוצרי הטבק והעישון. זאת לאור המלצותיו של צוות הפעולה הלאומי שהקים המשרד בחודש מאי, אשר בחן מחדש מדיניות להתמודדות עם נזקי הסיגריות והסיגריות האלקטרוניות.

כחלק מהמתווה, גיל המכירה יעלה ל-21 ומכירת טבק בטעמים וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות - תיאסר. בנוסף, יוגבל נפח נוזל המילוי המותר לייבוא, שיווק ומכירה, ומשרד הבריאות יקבל סמכות לאכיפת איסור פרסום באינטרנט ולאכיפת מגבלת ריכוז הניקוטין בסיגריות האלקטרוניות.

כמו כן, המתווה כולל גם צמצום של נקודות המכירה של מוצרי טבק ועישון לחנויות ייעודיות בלבד. זאת בנוסף להשוואת המיסוי על סיגריות אלקטרוניות לזה של יתר מוצרי הטבק, ולהוספת אזהרות גרפיות על כלל מוצרי הטבק והעישון.

היעד ששם לעצמו המשרד: הפחתת שיעור המעשנים מ-20% ל-5% עד שנת 2035. לאור ניסיון העבר, כמעט כל אחד מצעדים אלה צפוי לגרור מאבק מצד תעשיית העישון שמגלגלת מיליארדי שקלים בשנה, ומנגד נזקיה עולים למדינה גם הם מיליארדי שקלים בהוצאות רפואיות ואובדן כושר עבודה.

לפי ההערכות משרד הבריאות כ-8,000 ישראלים מתים בשנה מעישון, מהם 800 כתוצאה מעישון פאסיבי. בנוסף, בשנים האחרונות חל זינוק בשיעור התחלות העישון של ילדים ונוער - בדגש על סיגריות אלקטרוניות.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "נוכח ממדי התפשטות התופעה בחנו את כלל הצעדים האפשריים, וממשיכים לפעול בדרכים רבות על מנת להעלות את המודעות לסכנות שבשימוש במוצרים אלו. אנחנו ממליצים לנקוט במדיניות מחמירה ובצעדים דרמטיים המתחייבים מכורח המציאות".

סיגריות משרד הבריאות עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד