כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת החתונה הגדולה

חסידות גור נגד אלכוהול בחתונות: "אין דרכנו בשתיה"

הקלטה שנשלחה בחסידות גור הבוקר לאלפי החסידים בהוראה שאין להשתכר ולשתות בשמחת החתונה ובטישים בחצר החסידות. האזינו להקלטה של מזכיר הוועדה העליונה בחסידות בשם הוועדה האחראית של השטיבלא'ך שפרסמו קריאה לאברכים להימנע מהבאת משקאות חריפים לשמחת נישואי נכדת האדמו"ר מגור הערב • "אין זאת דרכנו"

בשיחת טלפון שקיבלו הבוקר חסידי גור הם הופתעו לשמוע הנחייה מפתיעה מרבני החסידות בה נאמר כי אין להביא משקאות חריפים ואלכוהול לטיש של שמחת חתונת נכדת הרבי שצפויה להיערך הערב בהשתתפות רבבות חסידים בבית המדרש הגדול ברחוב ירמיהו בירושלים.

מדובר בשמחת החתונה לנכדת האדמו"ר מגור, בת לחתנו הגאון רבי שמעון רוטשטיין כותב ה'תורות', בן הגאון רבי נחום רוטשטיין ראש ישיבת נזר התורה, עם החתן בן הרב החסיד ר' ישראל יוד מאשדוד.

הרב ישראל ינקלביץ נשמע בקולו אומר בשם הרב אברהם יוסף אירנשטיין ממשפיעי החסידות והוועדה האחראית של השטיבלא'ך כי ימי השמחה זה בבחינת של 'וגילו ברעדה' שמורא רבך כמורא שמים ועל כן אין להרבות בשתייה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחרונה התפשטה תופעה שחסידים מביאים עמם משקאות אלכוהוליים ושותים יחד במהלך שעות החתונה במטרה להתרומם ולשמוח בשמחת הרבי מעבר למקובל, התופעה כנראה לא מצאה חן בעיני הרבנים והם ביקשו היום, כאמור, לחדול מנוהג זה.

בהודעה נאמר כי חסידים נהגו שלא לשתות בטיש מעבר למה שמחלקים משולחן הרבי, כמו כן נמסר לחסידים כי באופן כללי "אין דרכנו להרות בשתייה בכל עת" וגם בסעודות רגילות אין להגזים בשתיית אלכוהול ולבוא לידי שכרות.

 

חסידות גור האדמו"ר מגור אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד