י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האם נרצחה לעיני בתה הקטנה

פיגוע ירי בדרום הר חברון: אשה בת 40 נרצחה, גבר נפצע קשה

פיגוע ירי סמוך לצומת הכבשים בדרום הר חברון: אישה נרצחה וגבר נוסף נפצע באורח קשה מירי שבוצע מרכב חולף | האירוע התרחש בין העיירה יטא לאזור התעשייה הדרומי של חברון והמחבלים נמלטו מהזירה | באורח פלא, ילדה כבת 6 שהייתה גם היא ברכב, יצאה ללא כל פגע

אישה נרצחה וגבר נוסף נפצע באורח קשה מירי בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים בהר חברון. לפי החשד, רכב חולף פתח באש לעבר מכונית ישראלית. צוותי מד"א פינו לבית החולים סורוקה את הפצוע וקבעו את מותה של האשה.

בשעה 10:18 התקבל דיווח על ירי לעבר רכב בכביש 60 סמוך לצומת הכבשים (דרום הר חברון). חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל לגבר ואישה כבני 40. בהמשך קבעו את מותה של האישה שנפצעה באורח אנוש, ופינו לבי"ח סורוקה בשיתוף כוח רפואה של צה"ל את הגבר שנפצע באורח קשה, מעורפל הכרה עם פצעי ירי בגפיים. 

יצוין כי בנוסף, הייתה ברכב גם ילדה כבת 6 שבאורח פלא יצאה ללא כל פגע.

מדוברות סורוקה נמסר כי: "לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה פונה מאזור הר חברון פצוע ירי בן 39. בשלב זה מקבל טיפול ראשוני ליצוב מצבו. מצבו מוגדר קשה".

כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור. החשד הוא כי רכב חולף פתח באש לעבר מכונית ישראלית ונמלט לכיוון יטא בחברון.

חובש רפואת חירום במד"א משה ברששת סיפר: "הגבר והאישה היו בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי. בשיתוף כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הגבר שנפצע באורח קשה מפונה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבי"ח סורוקה והאישה מטופלת במקום כשמצבה אנוש ומחוסרת הכרה."

הפראמדיקים של מד"א נתנאל יאמין אלישיב אמתי וחובש בכיר במד"א בניה וינברגר סיפרו: "הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי, הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי קשים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה ולצערנו לאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ויחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה".

האירוע התרחש בנקודה שבין העיירה יטא לאזור התעשייה הדרומי של חברון, ובסמוך למפקדת חטיבת יהודה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא כעת בביקור בבסיס קליטה ומיון תל השומר, מתעדכן בפרטי הפיגוע.

דובר חמאס חאזם קאסם על הפיגוע בדרום הר חברון: "ההתנגדות האמיצה בגדה המערבית מכה שוב במלוא הכוח בצפון ובמרכז הגדה והיום בדרומה. הפעולה הזו היא טבעית כחלק מהתמודדות עם מלחמת הדת במקומות הקדושים ונגד הפרויקטים הציוניים בהתנחלויות".

ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד