ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ציר הדמים

הפיגוע הרצחני: המחבל עקף בכיכר, ריסס עשרות כדורים - ונמלט

מתחקיר ראשוני של הפיגוע הקטלני עולה כי רכב המחבלים נסע מול הרכב הישראלי ו'חתך' את המכונית הנפגעת בזמן שנסעו בכיכר. ברכב הירוי נמצאו 22 קליעים. צה"ל הקפיץ גדוד נוסף לגזרת חברון. ההערכה: המחבלים נמלטו לתוך העיר. בציר היו מספר פיגועים רצחניים בשנים האחרונות

מתחקיר ראשוני של הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בכביש 60 בדרום הר חברון, בו נרצחה אשה כבת 40 לעיני בתה הקטנה וגבר נוסף נפצע באורח קשה, עולה כי הרכב של המחבלים נסע מול הרכב הישראלי בו נהגו הגבר שנפצע קשה ואיתו האשה אותה אסף לרכבו.

הרכב של המחבל 'חתך' את המכונית של האזרחים בזמן שנסעו בכיכר. הישראלים האטו את נסיעתם בגלל הכיכר, והירי לכיוונם התבצע ממרחק קרוב מאוד.

פיגוע ירי בדרום הר חברון: אשה בת 40 נרצחה, גבר נפצע קשה

עוד עולה כי המחבל לא ירד מהרכב אלא ביצע את הירי מתוך הרכב והמשיך בנסיעה. ברכב הירוי נמצאו 22 קליעים. כמו כן, בסמוך לרכב אותרו 3 קליעי ירי נוספים. בסך הכל 25 קליעים שירו המחבלים.

הנרצחת הי"ד והפצוע הם תושבי בית חגי וההודעה הקשה נמסרה למשפחותיהם. מדוברות הישוב נמסר כי "ראש המועצה נמצא בקשר רציף עם כוחות הבטחון ויחד עם צוותים נוספים מלווים את המשפחות והישוב".

שר הביטחון יואב גלנט ערך חיתוך מצב לאחר פיגוע הירי בהר חברון. שר הביטחון מקבל עדכונים שוטפים ממזכירו הצבאי תת-אלוף גיא מרקיזנו על המצוד המתקיים אחר המחבלים, וצפוי לקיים מאוחר יותר הערכת מצב בגזרת האירוע עם בכירי מערכת הביטחון.

גלנט מקבל עדכונים שוטפים ממזכירו הצבאי

במקביל, צה״ל החליט להקפיץ גדוד נוסף לגזרת חברון. צה"ל הטיל כתר נושם גם על הכפרים מסביב לחברון - אך ההערכה היא שהמחבל או המחבלים נמלטו לתוך העיר.

ברקע הפיגוע הרצחני, שנת 2023 הפכה לשנה הקשה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה הזכורה לשמצה: 34 נרצחים הי"ד עד כה. רק לשם ההשוואה, ‏בכל שנת 2022 מספר הנרצחים עמד על 33 רח"ל.

בנוסף, ‏מספר ההתראות בשיא ועומד על כ-200 ביממה. זאת לאחר  שצה״ל הטיל על איו"ש את היקף הכוחות הגדול ביותר מאז 2005 ויצא למבצע "בית וגן" לפני מספר שבועות.

זירת הפיגוע

יצוין כי באזור בו אירע הפיגוע הבוקר התרחשו מספר פיגועים בשנים האחרונות. בשנת 2016 אירע פיגוע ירי בצומת בית חגי שבדרום הר חברון. ברכב בו נסעו מיכאל מרק מעתניאל, אשתו ושניים מילדיו הגיע מכיוון דרום לצפון- מעתניאל לבית חגי, על ציר 60, כאשר מעט לפני הירידה רכב עקף אותם, ירה לכיוונם לפחות 20 קליעים ונמלט.  ברכב נמצאה גופת אבי המשפחה - מיכאל מרק בן 46, ולצידו שלושה פצועים - אשתו כבת 40 במצב קשה ושני הילדים, בן 14 במצב קל ובת נוספת כבת 17 במצב בינוני עד קשה.

בשת 2010 שוטר ישראלי נרצח בכביש 60, סמוך ליישוב בית חגי, כאשר מחבלים ירו לעבר ניידת משטרה. במקום ארבעה שוטרים שנפגעו - אחד נפטר מפצעיו בבית החולים, אחד אושפז במצב קשה, אחד במצב קל, ואחד נוסף סובל משריטות כתוצאה מפגיעת רסיסים. 

במקביל, נמשך המצוד אחר המחבל מהפיגוע שאירע לפני יומיים, בחווארה, ביום שבת, בו נהרגו אב ובנו, שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-28 .

כזכור, המחבל שטרם נתפס, נכנס לעסק כשהוא חמוש באקדח וירה באב ובנו מטווח קצר, ככל הנראה חמישה כדורים. כוחות ההצלה שהגיעו למקום ביצעו בשניים פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותם.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לנקודת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון, המפקדים ערכו הערכת מצב, במסגרתה הוצגה לרמטכ"ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל. הרמטכ"ל אמר כי "מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור"

 

פיגוע ירי דרום הר חברון בית חגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד