כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פוטין מקריב את צבאו"

רוסיה איבדה 2,000 טנקים, יותר מכל הצבאות באירופה גם יחד

ג'וזפ בורל, סגן נשיא הנציבות האירופית אמר כי "פוטין מקריב את צבאו ואנשיו כדי לשרוד". ראש הדיפלומטיה האירופית חושב שהסיוע של האיחוד האירופי לאוקראינה היה הדרגתי מדי. "צריכת הגז הרוסי על ידי מדינות אירופה למעט הונגריה, צומצמה כמעט לאפס"

רוסיה איבדה 2,000 טנקים, יותר מכל הצבאות באירופה גם יחד
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, וסגן נשיא הנציבות האירופית, ג'וזף בורל אמר בראיון לעיתון 'אל פאיס' הספרדי, כי "רוסיה בנתה כמה הגנות אדירות ואוקראינה היא כיום המדינה הממוקשת ביותר בעולם". הוא אמר כי "התקפה חזיתית מצד אוקראינה תהיה אובדנית, במיוחד ללא סיוע אווירי". אבל, "מנקודת מבט צבאית, רוסיה נכשלה".

הוא אמר כי "פוטין רצה מלחמת בזק, אבל עברו 18 חודשים והוא במגננה. הפרויקט שלו היה פיאסקו מוחלט. רוסיה כבר שילמה מחיר עצום במונחים חומריים ואנושיים: היא איבדה 2,000 טנקים, יותר מכל הצבאות באירופה גם יחד. למרות שזה לא אומר שהוא מיצה את היכולות שלו. "פוטין מקריב כעת את צבאו ואנשיו למען הישרדותו האישית" אמר.

הוא נשאל "האם אירופה עשתה מספיק?".

"עשינו מה שהיה צריך לעשות לעזור לאוקראינה להגן על עצמה מבלי להרחיב את הסכסוך. אבל אני גם חושב שהעזרה שלנו הייתה הדרגתית מדי. במקרים כמו הטנקים, טילי הפטריוט, והמטוסים אמרנו בהתחלה "אנחנו לא ניתן את זה", אבל בסופו של דבר כן נתנו את זה". אירופה חששה בתחילת המלחמה לתת לאוקראינה טילים ארוכי מחשש לתגובה לא מידתית של רוסיה.

עוד אמר בורל כי פוטין טעה כמעט בכל דבר. "הוא האמין שהתלות האירופית העצומה במיוחד זו של גרמניה בגז רוסי הולכת למנוע מאיתנו לעמוד מולו. אך בתוך שנה וחצי צריכת הגז הרוסי על ידי מדינות אירופה למעט הונגריה, צומצמה כמעט לאפס".

סגן נשיא הנציבות האירופית התייחס גם לכוח וגנר ואמר: "הוא חשב שהכל בשליטה ופתאום חלק מהצבא שלו או לפחות קבוצת וגנר קם נגדו עם נשק והתקדם לעבר מוסקבה. זה חשף את הסדקים במערכת הפוליטית הרוסית. פוטין הראה שאין לו מונופול על השימוש בכוח, יום אחד הוא אומר שפריגוז'ין ראש שכירי וגנר הוא בוגד, ולמחרת הוא מקבל אותו בסנט פטרסבורג, כי הוא צריך את וגנר להרפתקאותיו באפריקה".

לדבריו, הפסגה האחרונה בין רוסיה לאיחוד האפריקאי הייתה כישלון דיפלומטי גדול. "כשפוטין הכריז על תרומת חיטה לדרום אפריקה, נשיא דרום אפריקה אמר לו שהוא לא רוצה נדבות, אלא שרוסיה צריכה להפסיק לעכב את המשלוחים שמאפשרים לאנשיו לקנות מזון" אמר בורל.

עוד הוסיף בתהיה: "פוטין לא יכול לנסוע לדרום אפריקה, כי אם הוא ילך לשפ, הוא עלול להיעצר. האם כאשר פתח במלחמה הוא תיאר לעצמו שלא יוכל לעזוב את ארצו בגלל אפשרות המעצר בהוראת בית הדין הפלילי הבינלאומי?".

מלחמת אוקראינה רוסיה האיחוד האירופי ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד