י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יוצר פולישוק: "אוילים שמשתטחים על קברים"

שמואל הספרי, יוצר הסדרה שחוללה סערה בשבוע שעבר, התראיין ל'גלובס' והתייחס לימין ולחרדים בישראל • "מספר הלא עובדים עולה, והכול נוטה לכיוון ימין ודתי-לאומי וחרדי. זה חשש מאוד גדול, ללכת לכיוון לא דמוקרטי" • "השיח המתקשר, הרוחני, החב"די, הברסלבי הפך להיות משולה זקן ועד נוחי דנקנר"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

יוצר 'פולישוק' - הסדרה הקומית שחוללה בשבוע שעבר סערה בשל ציטוטים אנטי חרדיים בוטים - שמואל הספרי, העניק ראיון ל'גלובס', ובו חשף את דעותיו, ובפרט בנושאי דת וחרדים.

"אני מסתכל מסביב בחשש. אני לא יודע מה יהיה פה בעוד 10, 20, 30 שנה. מספר הלא עובדים עולה, והכול נוטה לכיוון ימין ודתי-לאומי וחרדי. זה חשש מאוד גדול, ללכת לכיוון לא דמוקרטי, ואני לא רואה איזשהו הסכם באופק. אני גם לא רואה שיש איזה מישהו שיכול לעשות פתאום מהפך", אמר הספרי.

בהמשך התבטא: "יותר ויותר אנשים מדברים על בניית בית המקדש בהר הבית, וזה נהיה לגיטימי, השיח המתקשר, הרוחני, החב"די, הברסלבי הפך להיות משולה זקן ועד נוחי דנקנר, עבור דרך כל האווילים האלה שמנסים להשתטח על כל מיני קברים של רבנים שלא היו. זה לאט לאט כובש בגלל שאין מנהיגות. אין חזון. כל מה שכתוב בתורה אנחנו עושים הפוך. 'ואהבת את הגר' - אנחנו שונאים את הגר, 'הוכח תוכיח את עמיתך' - לא מוכיח את עמיתך, כל מה שכתוב, על עזרה ליתום ולאלמנה - לא עושים. אלה שלכאורה מדברים ורוממו את התנ"ך בגרונם, עושים בדיוק ההפך ממה שכתוב".

כזכור, בשבוע שעבר ספגה הסדרה ביקורת קשה, ח"כים חרדים רבים יצאו נגדה וטענו כי היא מסיתה ואנטישמית. ח"כ ישראל אייכלר הקריא במליאה שורה של ציטוטים אנטי חרדיים שנאמרו בה, ואילו יו"ר הועדה לביקורת המדינה דרש במכתב לשר התקשורת לבחון את האמירות הקשות שהובאו בה.
פולישוק הספרי ציטוט גלובס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}